Jatkokoulutusta?

Koskimelonnan yleinen keskustelu

Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville

Avatar
mikktaho
Viestit: 740
Liittynyt: 10.3.2012 17:30
Paikkakunta: Lohja

Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

Moro,

Tuo monien tuntema Gene17kayaking muistaa minua aina silloin tällöin sähköisellä uutiskirjeellään ja se sai taas miettimään erinäköisten jatkokoulutuksien tarpeellisuutta omalla kohdalla. Eniten ehkä siksi, ettei pääse melomaan.

Minkälaiseen suuntaan sitä kannattaisi satsata? Tai vielä enemmän, minkä tasoiseen koulutukseen? Joku kurssi tuolla oli III/IV-luokan koskiin, jossa tuo IV varsinkin nostaa karvat pystyyn ja kuolema väijyy ihan varmasti kulman takana? Mutta olisiko tuo taso kuitenkin sopivaa noin jatkokoulutuksen mielessä? Onko joku käynyt ko. operaattorin opissa Norjassa tai euroopassa?

Tuossa yksi mielenkiintoinen koulutuksen muoto: http://gene17kayaking.com/2014/01/looki ... eneration/
KaitsuH

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja KaitsuH »

Tere!

Gene17-kurssit on varmaankin laadukkaimpia, mitä voit löytää, ei kyllä missään nimessä halvimpia. Jos tuollaiselle kurssille saat rahat kaavittua, niin kurssin käytyäsi osaat älyttömän paljon sellaista, minkä oppimiseen kuluisi ilman kurssia vuosia.

Pärjäät hyvin 3-4-kurssilla, jos eskimo alkaa olla hallussa. Ja ongelman sattuessa noi Simonin pojat rsekuttaa sinut kyllä paljon nopeammin ku myö Kohinan sedät.

Mie oon useaan kertaan kattonut Simonin kurssihommia vierestä ja ollut joella samaan aikaan, koulutusta näyttää tulevan koko rahan edestä.
Avatar
mikktaho
Viestit: 740
Liittynyt: 10.3.2012 17:30
Paikkakunta: Lohja

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

Kiitokset kommenteista.

Tuon valossa homma vaikuttaa aika hyvältä, vaikka on toki hintaluokaltaan ehkä hieman arvokkaampaa kuin muilla.
IlkkaL
Viestit: 20
Liittynyt: 22.12.2006 12:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Ei ole vielä kokemusta, mutta olen lähdössä tänne huhtikuussa: http://gene17kayaking.com/whitewater-ka ... ver-guide/
Tossa siis painotus enemmän ehkä ohjausjutuissa ja siihen kuuluu whitewater rescue osuus.

Ja minulla on sama käsitys kun Kaitsulla. Eli ei ole halpa, mutta hinta-laatusuhde on silti parhaita.
Avatar
mikktaho
Viestit: 740
Liittynyt: 10.3.2012 17:30
Paikkakunta: Lohja

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

IlkkaL kirjoitti:Ei ole vielä kokemusta, mutta olen lähdössä tänne huhtikuussa: http://gene17kayaking.com/whitewater-ka ... ver-guide/
Tossa siis painotus enemmän ehkä ohjausjutuissa ja siihen kuuluu whitewater rescue osuus.

Ja minulla on sama käsitys kun Kaitsulla. Eli ei ole halpa, mutta hinta-laatusuhde on silti parhaita.
Tuonkin kurssin sisältö kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Kerro kokemuksia kun palaat kurssilta.

Luulen kuitenkin, että panostan omassa kurssissa enempi oman melontatekniikan kehittämiseen, ainakin ekalla kierroksella.
stube
Viestit: 15
Liittynyt: 24.6.2013 8:08

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja stube »

Oletko Mikko jo katsonut mikä kurssi olisi keskittynyt tekniikka puoleen?
Avatar
Jukka
Viestit: 482
Liittynyt: 15.12.2006 19:30

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kohinan nykyinen reskutuskurssi perustuu pitkälti siihen , mitä Simon Westgard jo useampi vuosi sitten opetti silloin vielä Mamen nimissä toimineelle koskiporukalle häneltä ostetulla kurssilla Helsingissä.
Oman käsitykseni mukaan hyvää kurssitoimintaa.
Avatar
mikktaho
Viestit: 740
Liittynyt: 10.3.2012 17:30
Paikkakunta: Lohja

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

Tämä Jukan lisäys on hyvä ja kuuluu ehdottomasti myös omaan ohjelmaan. Reskutuskurssille en ole hakeutumassa muualle.
Avatar
mikktaho
Viestit: 740
Liittynyt: 10.3.2012 17:30
Paikkakunta: Lohja

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

stube kirjoitti:Oletko Mikko jo katsonut mikä kurssi olisi keskittynyt tekniikka puoleen?
Kurssitarjontaa on vähintäänkin riittävästi. Ylipäätään kurssit perustason jälkeen noudattelee jossain määrin seuraavaa kaavaa:

- 2/3 luokan koskiin
- 3/4 luokan koskiin
- 5 luokan koskiin

Näistä omassa haarukassa olisi todennäköisesti tuo 3/4 luokan koskiin suuntautuva opetus ja siinäkin pääsääntöisesti vaatimuksena "solid roll". Joten vielä riittää treenattavaa kotosallakin, ennen reissuun lähtöä :)

Polvileikkauksen jälkeinen elämä vielä hieman auki, joten kurssi saattaa hyvinkin omalla kohdalla siirtyä vuodella (tai useammalla) eteenpäin. Tän keskustelun avauksen johdosta on kuitenkin tullut muutamia yhteydenottoja muita viestintäkanavia pitkin, joten lähtijöitä näyttäisi olevan.

Hallituksella oli myös juonia tälle vuodelle jäsenistön jatkokoulutuksen kehittämisen suhteen, joten kenties täälläkin saadaan jotain mielenkiintoista aikaiseksi. Näistä kuulunee kevään mittaan varmasti lisää.
IlkkaL
Viestit: 20
Liittynyt: 22.12.2006 12:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Tulin eilen kotiin Sloveniasta ja oli kyllä äärimmäisen hyvä kurssi. Soca on todella hyvä paikka harjoitella tekniikkaa ja vaikka olin tuolla river guide - kurssilla, niin henkilökohtaista tekniikkaa käytiin läpi vähintään riittävästi.

Meitä oli yhteensä 6 asiakasta ja kaksi kouluttajaa (Simon ja Bob). Porukka oli erilaisilla taitotasoilla liikkeellä, mutta kaikille löytyi mielekästä tekemistä koko ajaksi.

Vaikka hinta saattaa aluksi tuntua kovalta, niin jälkeenpäin tuntuu, että hinta-laatusuhde oli enemmän kuin kohdallaan. Hintaan kuitenkin kuului lentokenttäkuljetukset, majoitus, kaikki ruokailut, kajakki ja mela sekä erittäin ammattitaitoinen koulutus.

Simonin seuraavat kurssit Socalla on lokakuussa ja alustavasti on jo suunnitelmissa lähteä sinne uudestaan.
TeeMa
Viestit: 25
Liittynyt: 13.7.2014 10:28

Re: Jatkokoulutusta?

Viesti Kirjoittaja TeeMa »

Moikka,
Kerran kiinnostuneita näyttäisi jatkokoulutukselle jossain määrin olevan. Niin löytyisikö riittävästi ihmisiä, jos keräisi kolehdin ja yrittäisi kutsua jonkun ihan tänne kouluttamaan. Keräisi esim kaksi noin 8hlö porukkaa (Jatkokurssi+ taso ja opas/pro taso) ja kolehdista kustantaisi liput ja jonkinlaisen palkkion tulijalle. Voisin kysäistä esim Gene17 staff listaltakin löytyvältä Debsiltä jos hänellä olisi jossain sopivassa välissä aikaa käväistä Suomessa. Henkilön tavanneena uskon, että kiinnostusta käyntiin voisi hyvinkin olla.

-T
Vastaa Viestiin