Hyvä kakkoslaji

Koskimelonnan yleinen keskustelu

Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville

Avatar
ville
Viestit: 848
Liittynyt: 15.12.2006 11:05
Paikkakunta: Faarala
Viesti:

Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja ville »

måj vaan

Vanhuus ei tule yksin tai ehkä kaksinkaan. Onko hyviä idiksiä mitä kannattaisi tehdä melontojen välissä? Oon pyöräilly mutta luulisin että siitä ei ole hyötyä noin melontaa ajatellen. kiipeilyt ja laskettelutkin tuntuu olevan epäilyttäviä. Huitsi kehuu pilatesta ja tenhunen syvyyksiin hukkumista.

t. raihnainen vanhus
KaitsuH

Re: Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja KaitsuH »

Ehdottomasti kalastus! Itse olen monta pahaa jokipätkää selvittänyt kalastustaidoillani. Ala-Rauman, Ylä-Valldölan ja Raundalselvan päivinä eikun vapa kouraan ja ongelle. Ei ole lainkaan niin läpinäkyvää kuin kiipeily tai lonkkarointi.

Ettekös työ nykyään oikein asu ihan kuhavesien ääressä? Siellä ois hyvä reenata ensi kesän Norjan kauhuja varten.
tomi.harkonen
Viestit: 22
Liittynyt: 6.5.2011 20:12
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja tomi.harkonen »

Huitsi on tuollainen hipsteri tai nykyjuppi, ne harrastaa tuollaisia uusia trendilajeja. Ota vanha kunnon jooga harjoitteeksi, ja jos koet olevasi kovempi jätkä fyysisesti, kuin mummot keskimäärin, ota astangamalli.
Jere99
Viestit: 13
Liittynyt: 29.12.2015 9:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja Jere99 »

Jos vaan paikat kestää niin maastojuoksu, tai nykyään taideaan käyttää nimitystä polkujuoksu. Joka tapauksessa se on hyvä kakkoslaji, sillä nostaa kestävyyskuntoa. Näin ollen ainakin freestyle melonta sujuu paremmin ja hommasta saa enemmän irti, kun ei tarvitte akanvirrassa pitää jatkuvasti taukoa.

Jos juokseminen ei sovellu itselle niin talvisin hyvä laji ehdottomasti on hiihtäminen, etenki luisteluhiihto. Siinä kehittyy kestävyyskunto ja myös lihakset mitä melonnassakin käytetään.
Muita vaihtoehtoja on ainaki perinteinen salilla käynti tai vaikkapa uinti (vapaa uintia, selkää, perhosta). Kesäisin aktiivinen melonta on tietysti hyvä ja sitten jaloille vaikkpa pyöräilyä :)
Avatar
JarkkoM
Viestit: 337
Liittynyt: 15.12.2006 14:19
Paikkakunta: Kouvola

Re: Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja JarkkoM »

Mä olen pitkään ollut sinua vanhempi ja harrastanut jo nuoruusvuosista lähtien Biljardia. En muista edes aktiiviuralta (voi olla että pääsääntöisesti johtuu muistisairaudesta) yhtään vakavampaa fyysistä loukkaantumista...
Avatar
ville
Viestit: 848
Liittynyt: 15.12.2006 11:05
Paikkakunta: Faarala
Viesti:

Re: Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja ville »

Kerran venäytin sormen dartsissa niin mie oon pitänyt noita pubilajeja ylipäätänsä aika vaarallisina.
Eikös karaokella saisi laajennettua hapenottokykyä ja pelkokerrointa?
IlkkaT
Viestit: 522
Liittynyt: 2.3.2012 18:53
Paikkakunta: Candyland

Re: Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja IlkkaT »

Jooga
Ehdottomasti
Paras kakkoslaji kaikkeen; jopa kakkosteluun mahdollisesti.

Syvyyxiin meno on on hengenvaarallista touhua; häviää kait ainoastaan BASE-hyppimiselle &vapaasoolokiipeilylle kuolemantodennäköisyydessä. Koen vähän väliä jotain lieveilmiöitäkin! Kysykää vaikka Hallalta, jos ette usko &se on ollut kanssani vedessä 2 kertaa... Juusolta ei kannata kysyä, sillä sukellus on niin moniaspektinen ympäristö, etteivät lääketieteilijät osaa kuulemma sanoa mitä vapaasukeltaessa tapahtuu, koska muuttujia on liian monta (mm. paine, lämpötila, happisaturaatio, hiilidioxidi, maitohappo &se outo harmaa massa, jota koitamme suojata komposiittikypärällä muun elimistön lisäx)

Joogaa 4 tuntia päivässä niin alkaa neljäs seinä murtumaan, katon putoamatta!
Astangaa, rajaa, tantraa, hathaa, kundaliinia, yiniä, hottia, coldia, acroa...

Kalastus kannattaa, mut kannattaa varoa niitä isoja haalarikavereita. Ne on kuulemma lataamassa mua ainakin turpaan ihan koht! Kiinnostavaa; ne varmaan aikoo piiskata mut hengiltä niillä pitkillä raipoillaan. Jostain syystä ei hirveästi pelota, mutta se on vain harhaisen psykofyysistä stabiliteettia labiilissa, voimakkaassa &kaoottisessa ympäristössä muovikuupassa komposiittikypärä päässä, pari metriä kuitumelaa kädessä, sepän essu lanteilla &tuuma foamia keskikehon ympärillä riehuvan suuruuden harhoja, koska niil on kavereita; paljon kavereita...
Avatar
huislanti
Viestit: 234
Liittynyt: 23.3.2012 22:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja huislanti »

Baletti ja falsettilaulu, molempiin käy samat pökät.
jhuitila
Etr
Viestit: 30
Liittynyt: 8.5.2007 7:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja Etr »

Maastoyksipyöräily! Saat pellen maineen ja vastaantulijoille hymyn huuleen.

https://www.youtube.com/watch?v=KPnUdxJFgZg

Ohjaaminen perustuu keskivartalon lihaksiin samoin kuin kajakilla.
Ja 26x4" nastarenkaalla sujuu myös talvella.
IlkkaT
Viestit: 522
Liittynyt: 2.3.2012 18:53
Paikkakunta: Candyland

Re: Hyvä kakkoslaji

Viesti Kirjoittaja IlkkaT »

Slack-line &Petterin harrastama SuPailu vahvistaa jalkoja &tasapainoa, jotka molemmat tuppaa kärsimään koskikajakissa.

Mut sulle henk. koht. Ville toi vapaaottelu vois sopia.
Kävelet kehään salkeasti &revit vastustajalta raajat.
Vastaa Viestiin