Paatin korjausta
Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville
Paatin korjausta
Mun paattiin tuli halkeama lantiotuen kohdalle, mikäs olis paras tapa korjata se? Ehtihän tuo paatti olla mulla noin kaksi viikkoa ennen kuin rikoin sen, ihan ookoo saavutus 

Jotakin pieniä oon joskus korjannut niin, että olen veistänyt jostain turhasta paikasta muovia esim. aukoneunasta ja sitten kuumailmapuhaltimella kuumentanut paattia ja sitä muovinpalaa korjattavaan kohtaan ja sit puukkoa lappeellaan vetäen siitä heti päältä, heti kun muovit sulaa niin saa tasasen pinnan ja muovit hyvin tarttumaan toisiinsa. En kyllä tiiä kuinka tämä keino toimii halkeamaan jos se on kovinkin pitkä. Varmaan tekisin tämän molemmin puolin halkeaman kohtaan.
Ps: Jos joku muu tietää paremman konstin niin ilmoittakoon.
Re: Paatin korjausta
Moi Raisa!
Kuopiossa on Itkonniemessä Samplastic niminen muovifirma, josta voisi kysellä neuvoa. Ehkä sitten WS:n maahantuoja (B&W?) voisi kanssa tietää, millanen paikka niiden muovissa pysyy tai ainakin osaavat ottaa selvää, jos eivät tiedä.
Kuopiossa on Itkonniemessä Samplastic niminen muovifirma, josta voisi kysellä neuvoa. Ehkä sitten WS:n maahantuoja (B&W?) voisi kanssa tietää, millanen paikka niiden muovissa pysyy tai ainakin osaavat ottaa selvää, jos eivät tiedä.
Suosittelen minäkin tuota muovipuolen ammattilaista.ONY kirjoitti:Jotakin pieniä oon joskus korjannut niin, että olen veistänyt jostain turhasta paikasta muovia esim. aukoneunasta ja sitten kuumailmapuhaltimella kuumentanut paattia ja sitä muovinpalaa korjattavaan kohtaan ja sit puukkoa lappeellaan vetäen siitä heti päältä, heti kun muovit sulaa niin saa tasasen pinnan ja muovit hyvin tarttumaan toisiinsa. En kyllä tiiä kuinka tämä keino toimii halkeamaan jos se on kovinkin pitkä. Varmaan tekisin tämän molemmin puolin halkeaman kohtaan.
Tuohon ylläolevaan ehdotukseen lisäisin, että jos halkeamaa paikkaa, niin kannattaisi varmaan porata halkeaman päihin reiät, ettei leviä.
Lisäksi kuumentamalla "hitsattavat" paikat kannattaa puhdistaa jollain sopivalla liuottimella (joka ei syö kyseistä muovia). Mutta jos budjeti yhtään kestää, niin ammattilaiselle ... ja voihan se olla halpaakin.
Älä laita akvarioon kiehuvaa vettä.
>Suosittelen minäkin tuota muovipuolen ammattilaista.
Sama täällä. Muovipulkan korjaaminen lasikuidulla on aikalailla tuhoon tuomittua touhua, paikka irtoaa ymmärtääkseni melko 100% varmuudella.
Itse aloittaisin käymällä pulkan kanssa jossain firmassa jossa tehdään korjauksia autojen muovipuskureihin.
t
PetriH
Sama täällä. Muovipulkan korjaaminen lasikuidulla on aikalailla tuhoon tuomittua touhua, paikka irtoaa ymmärtääkseni melko 100% varmuudella.
Itse aloittaisin käymällä pulkan kanssa jossain firmassa jossa tehdään korjauksia autojen muovipuskureihin.
t
PetriH
petrih kirjoitti:>Suosittelen minäkin tuota muovipuolen ammattilaista.
t
PetriH
Joo ehkäpä toi olis kaikkein paras
-Antere