Jackson All Star vai WS Project 52?
Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville
Jackson All Star vai WS Project 52?
En löytänyt tällaista vertailua missään niin kysympä täällä.
Ongelma on se, että pitäis uusi kajakki ostaa, jompikumpi se näistä tulee olemaan, mutta en tiedä kumpi.. Itse olen tämän kesän melonut koskessa ja viime talven hallissa. Olen 177cm pitkä ja painoa on n. 70kg. Nykyinen kajakki on WS Transformer T2.
Eli te, joilla on kokemuksia toisesta taikka molemmista paateista, kertokaa kajakkien hyvät ja huonot puolet.
Ja mitäs eroja on classic all starilla ja uudella all starilla?
Kiitos jo etukäteen.
Ongelma on se, että pitäis uusi kajakki ostaa, jompikumpi se näistä tulee olemaan, mutta en tiedä kumpi.. Itse olen tämän kesän melonut koskessa ja viime talven hallissa. Olen 177cm pitkä ja painoa on n. 70kg. Nykyinen kajakki on WS Transformer T2.
Eli te, joilla on kokemuksia toisesta taikka molemmista paateista, kertokaa kajakkien hyvät ja huonot puolet.
Ja mitäs eroja on classic all starilla ja uudella all starilla?
Kiitos jo etukäteen.
Re: Jackson All Star vai WS Project 52?
Molemmat ovat tämän hetken parhaita freestylepaatteja ja suosittelen kokeilemaan molempia ja valitsemaan sen joka tuntuu paremmalta.Juuso kirjoitti:En löytänyt tällaista vertailua missään niin kysympä täällä.
New Allstar tuli myyntiin vuonna 2007 ja suurin ero uuden ja classicin välillä on pohja joka classicissa on todella hidas eli jos Allstarin päädyt niin ehdottomasti vain uutta mallia.Juuso kirjoitti: Ja mitäs eroja on classic all starilla ja uudella all starilla?
Kiitos jo etukäteen.
playak.com vertailu
Täältä playak:n tietokannasta löytyy molemmat ja mittoja voi verrata helposti kun ne saadaan samalle sivulle:Ja mitäs eroja on classic all starilla ja uudella all starilla?
http://playak.com/kayaks.php?id2=405&id=178
Uudessa mallissa on isompaa tilavuutta (gallonan verran eli 4l). Olettaisin että uuden suunnitteluperiaate oli pelipaatti nopeaan aaltoon missä käytiin MM-kisat Kanadassa. Pituutta lähti 5cm pois mikä teoriassa hidastaa mutta toisaalta olen ymmärtänyt että rockeria vähennettiin, ts. imua aaltoon. Kajakkihan on käänteinen lentokoneen siipi.
Mutta yo. URL:n takana on "Hype"-palsta, 2007 mallin Hypessä puhutaan mitä suunnittelijalla oli mielessä. Mutta jokainen toki kehuu omaansa..
Tohon sivuun voit valikosta vaihtaa vaikka nykyisen paattisi..
Ok, kiitokset näistä.
Sisätilaa jos katsotaan, niin minusta Jacksonissa on paremmat, tuleeko muuten uudessa jacksonissa mukana tämä HappyFeet jalkatuki?
Hankala valinta kyllä, pitäisi molempia päästä melkein samana päivänä kokeilemaan niin erottais kumpi on parempi.
Millä perusteilla itse ootte ostaneet omanne?
Sisätilaa jos katsotaan, niin minusta Jacksonissa on paremmat, tuleeko muuten uudessa jacksonissa mukana tämä HappyFeet jalkatuki?
Hankala valinta kyllä, pitäisi molempia päästä melkein samana päivänä kokeilemaan niin erottais kumpi on parempi.
Millä perusteilla itse ootte ostaneet omanne?
Kummatkin kajakit ovat tällä hetkellä ylivoimasesti parhaita muovikajakkeja ja täydellisiä sun kokoiselle. Jos oikeesti parhaan paatin haluut, niin osta Gui Gui (kuitupaatti, painoa 8,5kg ja hintaa 1400e). Kajakkien välille on vaikea tehdä selkeää eroa, mutta tässä on muutamia asioita mitä tuli mieleen:
-Allstar on aavistuksen nopeampi pohjaltaan
-Projectin saa helpommin pomppaamaan
-Allstarissa on isommat jalkatilat
-Kummankin tilavuus on paperilla 52gallonaa, mutta todellisuudessa allstar on huomattavasti isompi.
Kajakkien suurin ero on kuitenkin hinta:
Project 980e
Allstar 1250e
Huhujen mukaan ainakin Jacksoniin tulee ensi kaudeksi hintaan 10-20% lisää.
Mainittakoon vielä se, että EM-kilpailuissa miesten sarjassa 12 parhaan joukossa oli 11 projectia (neljä 45 ja seitsämän 52). Jusu oli mustana lampaana Allstarillansa.
PS. Olen kertonut vain vuoden 2007 allstarista, vanhaa ei voi laittaa samalle viivalle kuin T2:sen kanssa.
Tuomas
-Allstar on aavistuksen nopeampi pohjaltaan
-Projectin saa helpommin pomppaamaan
-Allstarissa on isommat jalkatilat
-Kummankin tilavuus on paperilla 52gallonaa, mutta todellisuudessa allstar on huomattavasti isompi.
Kajakkien suurin ero on kuitenkin hinta:
Project 980e
Allstar 1250e
Huhujen mukaan ainakin Jacksoniin tulee ensi kaudeksi hintaan 10-20% lisää.
Mainittakoon vielä se, että EM-kilpailuissa miesten sarjassa 12 parhaan joukossa oli 11 projectia (neljä 45 ja seitsämän 52). Jusu oli mustana lampaana Allstarillansa.
PS. Olen kertonut vain vuoden 2007 allstarista, vanhaa ei voi laittaa samalle viivalle kuin T2:sen kanssa.
Tuomas
En jaksanut tehdä uutta aihetta mut laitetaan tänne, ettei kukaan missaa Mikun isoo ilmaa, joka on päässyt jacksonin sivuille.
http://www.jacksonkayak.com/photos08/ph ... More%20air
muut Suomalaiset wc- edustajat taustalla
http://www.jacksonkayak.com/photos08/ph ... More%20air
muut Suomalaiset wc- edustajat taustalla