Kannattaako Kermankoskelle mennä?
Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville
Kannattaako Kermankoskelle mennä?
MOi!
Kyselisin vaan, kannattaako ensi viikolla mennä meloon Kermalle? Eli toimiiko vesitilanne ja päästääkö kalamiehet vesille?
Jos sinne kannattaa lähteä, niin muukin info paikasta on tervetullutta, kun en ole käynyt siellä aiemmin.
Semmoinenkin tieto olis tervetullut, onko kalamiehiä vähempi johonkin aikaan päivästä/yöstä. Itse olen huomannut, että kun Lempäälän putkelle menee aamutuimaan, ilmassa lentää vain lokkeja.
t. Jaana
Kyselisin vaan, kannattaako ensi viikolla mennä meloon Kermalle? Eli toimiiko vesitilanne ja päästääkö kalamiehet vesille?
Jos sinne kannattaa lähteä, niin muukin info paikasta on tervetullutta, kun en ole käynyt siellä aiemmin.
Semmoinenkin tieto olis tervetullut, onko kalamiehiä vähempi johonkin aikaan päivästä/yöstä. Itse olen huomannut, että kun Lempäälän putkelle menee aamutuimaan, ilmassa lentää vain lokkeja.
t. Jaana
Re: Kannattaako Kermankoskelle mennä?
Kannattaa ehodottomasti! Vesitilanne on nyt matala mutta alastoppari on täysin melottava, joskin varmaan ensi kertalaisen silmin pelottavan matalan näköinen.JaanaM kirjoitti:MOi!
t. Jaana
Kalastajia siellä ei päiväsaikaan ole paljon näkynyt ja niistäkään muutamista ei ole ollut haittaa taikka erimielisyyksiä.
Toiminta: Auto parkkiin jommalle kummalle puolelle tietä joka levikkeelle tai kioskin pihaan, kamppeet päälle ja kajakki kantoon joko pienempää siltaa pitkin toiselle puolelle jokea ja kosken niskalta vesille taikka parkkipaikan vierestä ylöspäin joelle lähtevää tietä 75 metriä eteenpäin ja kajakki vesille. Poistuminen koskesta ylhäältä katsoen oikealta puolelta heti kosken jälkeen josta tulee polku metsän siimeksessä parkkipaikalle.
Ollaan huomenna menossa klo 16 melomaan kermalle.
Tässä video viime viikolta alastopparilta. http://vimeo.com/5749264
No nyt voi mennä ihan luvan kanssa:
http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/ulk ... vun/482951
(tuossa urlissa on oikeasti äät ja öö, eli käyttäkää koko rivi)
Vähän tuollainen biasoitunut artikkeli, mutta tuo sopimus sinänsä ei vaikuta pahalta kun esim. viikonloppun mahtuu aina pariton ja parillinen päivä
.
Osaisiko joku valottaa, milloin sopimus on saatu aikaan ja kuka sitä on ollut junailemassa? Tänne Kuopioon asti ei ole asiasta muuta tietoa kuulunut kuin mitä lehdestä on saanut lukea. Käyttäjäkuntaa paikalle taitaa kuitenkin olla aika laajalti ympäri Suomea.
Olli Vertanen
Kallan Melojat, pj.
http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/ulk ... vun/482951
(tuossa urlissa on oikeasti äät ja öö, eli käyttäkää koko rivi)
Vähän tuollainen biasoitunut artikkeli, mutta tuo sopimus sinänsä ei vaikuta pahalta kun esim. viikonloppun mahtuu aina pariton ja parillinen päivä

Osaisiko joku valottaa, milloin sopimus on saatu aikaan ja kuka sitä on ollut junailemassa? Tänne Kuopioon asti ei ole asiasta muuta tietoa kuulunut kuin mitä lehdestä on saanut lukea. Käyttäjäkuntaa paikalle taitaa kuitenkin olla aika laajalti ympäri Suomea.
Olli Vertanen
Kallan Melojat, pj.
Entäpä toimiiko http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/ulk ... vun/482951
Lehtijutussa olevia herrasmiessääntöjä ei ole laadittu yhdessä melojien kanssa. Sääntöluonnokset on kyllä annettu lausuttavaksi, mutta lausuttuja kommentteja ei ole säännöissä huomioitu vaan ne on laadittu yksipuolisesti. Olen mm itse lausunut "herrasmies" sääntöluonnoksiin, että ne ovet liian rajalliset melojien kannalta. Tällaisien yhteisten pelisääntöjen laatiminen on ajatuksena hyvä asia, mutta jos ne toteutetaan yksipuolisesti menee niiltä pohja pois. Kyseinen lehtijuttu on huono ja antaa virheellisen kuvan siitä että melojat ovat hyväksyneet yhteiset säännöt. Vaikuttaa, että toimittja on kirjoittanut mitä haluaa ilman jutun tarkistamista.
Olen itse käynyt Kermalla, että Vihovuonteella melomassa tänä kesänä eikä mitään ongelmia ole ollut kenenkään kanssa. Melontapaikat ovat ihan ok ja peruslukemina voi pitää Kerman ala honto toimivan alimmillaan 40 m3 asti ja tästä alaspäin rupeaa toimimaan Vihovuonne. Virtaama tieto on Kerman järven luusuasta.
Janne Varonen
Olen itse käynyt Kermalla, että Vihovuonteella melomassa tänä kesänä eikä mitään ongelmia ole ollut kenenkään kanssa. Melontapaikat ovat ihan ok ja peruslukemina voi pitää Kerman ala honto toimivan alimmillaan 40 m3 asti ja tästä alaspäin rupeaa toimimaan Vihovuonne. Virtaama tieto on Kerman järven luusuasta.
Janne Varonen
Näyttäs olevan toinen artikkeli samasta asiasta siinä vieressä pikalinkkinä. Siinä on poimintoja """Herrasmiesäännöstä""".
http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/ulk ... lla/482952
http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/ulk ... lla/482952
Kiitos Janne selvennyksistä. Vähän arvelinkin asian olevan noin.
Joo, juttu oli mitä oli. Samaa linjaa lehden aikaisempien juttujen kanssa eli otetaan mukaan vain toisen osapuolen näkemykset. Vähän huvitti nuo 'jos melonnasta on haittaa kalakannoille, niin kielletään kokonaan' -jutut.
Olihan siinä sen verran asiaa, että ne kutusoraikot kannattaa jättää rauhaan eli katsoo minne rantautuu. Onkohan paikan päälle mitään opastaulua tms. niistä saatu?
Joo, juttu oli mitä oli. Samaa linjaa lehden aikaisempien juttujen kanssa eli otetaan mukaan vain toisen osapuolen näkemykset. Vähän huvitti nuo 'jos melonnasta on haittaa kalakannoille, niin kielletään kokonaan' -jutut.
Olihan siinä sen verran asiaa, että ne kutusoraikot kannattaa jättää rauhaan eli katsoo minne rantautuu. Onkohan paikan päälle mitään opastaulua tms. niistä saatu?
Eilen käytiin Tarjan kanssa vihovuonteella ja täytyy sanoa, että hieno pieni hontto oli meloa. Lävähti ihan hyviä voltteja, pari gotsillaa, muutama kärry ja piruetti (jopa minun taidoillani). Rauhas sai pedattua paikan honton takana ennen upotusta ja helppo oli osua kirkkaan veden läpi näkyvään kahden kiven väliseen koloon niin ei kolissut (joitan voi kyllä nämä pari kiveä pelottaa hontossa ollessaan, mutta en saanut kaatuessa osutuksi niihin vain jos yritti upottaa väärässä kohtaa). Tosin vaikka surffarin pitikin hontto kyydissa ja voimaa riitti en saanut temppuja pysymään ihan hontossa vaan sylki aina pois. Akanvirta on hyvää treeniä, koska ei voi kellua takasin honttoon vaan vähä joutuu melomaankin. Ei siis ollenkaan paha paikka honttoliikkeiden opetteluun. Suosittelen.
Yhdyn täysin Onyn sanoihin. Lisäsin sivulleni muutaman kuvan josta voi nähdä miltä "uusittu" paikka näyttää. Vettä kuvien ottohetkellä n. 30 kuutiota eli vähän enemmän kun tällä hetkellä.ONY kirjoitti:Eilen käytiin Tarjan kanssa vihovuonteella ja täytyy sanoa, että hieno pieni hontto oli meloa. Lävähti ihan hyviä voltteja, pari gotsillaa, muutama kärry ja piruetti (jopa minun taidoillani). Rauhas sai pedattua paikan honton takana ennen upotusta ja helppo oli osua kirkkaan veden läpi näkyvään kahden kiven väliseen koloon niin ei kolissut (joitan voi kyllä nämä pari kiveä pelottaa hontossa ollessaan, mutta en saanut kaatuessa osutuksi niihin vain jos yritti upottaa väärässä kohtaa). Tosin vaikka surffarin pitikin hontto kyydissa ja voimaa riitti en saanut temppuja pysymään ihan hontossa vaan sylki aina pois. Akanvirta on hyvää treeniä, koska ei voi kellua takasin honttoon vaan vähä joutuu melomaankin. Ei siis ollenkaan paha paikka honttoliikkeiden opetteluun. Suosittelen.