Vantaanjoen Vanhankaupunginkoskessa metallitappeja

Koskimelonnan yleinen keskustelu

Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville

AnttiP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiP »

Siirretään suosiolla myöhempään ajankohtaan tämä.. Kokeillaan ensi viikolla?
RKohvakka

Viesti Kirjoittaja RKohvakka »

Moi,

Kävin töihin tullessa kuvaamassa tapit. S-mutkassa on kolme tappia. Yksi on juuri ennen ensimmäistä s:n käännöstä melkein keskellä virtaa. Tämä nähtiin jo keväällä.

Samalla tasolla, viisi metriä oikealle, ensimmäisessä könkäässä tai betonivallissa on kaksi rinnakkaista tappia. Näitä kahta ainakaan minä en nähnyt keväällä.

Laita kuvat tänne jahka kerkiän.

Soitin liikuntaviraston kalastuspäällikölle Mieloselle, jonka mukaan kosken ylläpitovelvollisuus on rakennusvirastolla. Mielonen selvittää hoitaako HKR tapit pois. M ilmoittaa mulle huomenna.

Tappeja on nyt monta (3 tai 4) ja melojien kannalta hankalissa paikoissa, eli turvariski on ainakin minusta suuri. Jos kaupunki ei tappeja poista, niin melojien on ne poistettava. Ja siinä saattaa olla hommaa.
Antti Lappalainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti Lappalainen »

Sahauksen jälkeen, jäljelle jäävä tapin pää kannattaa viilata turvallisemmaksi.

Mun mielestä ainoa ongelma sahauksessa viimeksi oli se, että sahauskohta oli noin puoli metriä vedenpinnan alapuolella ja lopulta kun tappi saatiin rautasahalla poikki, niin siinä oli noin kymmenen melko syvää sahausjälkeä. Jos pystyy sahaamaan koko ajan samaan saumaan, niin ei pitäisi olla vaikeeta.

Tuskin kukaan muu niitä poistaa kuin melojat.

Vielä tiedoksi. JL:llä on akkukäyttöinen laite, jolla tapit saa poikki, mutta vain veden yläpuolelta. Laite ei saa kastua. Ehkä sitä saa lainaksi. ja mulla on rautasaha ja varateriä, joita saa lainata, takapihaltamme. En ehdi mukaan enää tällä, enkä ensi viikolla.

TAPPIEN SAHAAMINEN TAVALLILSELLA RAUTASAHALLA ON HELPPOA, KUN TAPIT ON NYT VEDENPINNAN YLÄPUOLELLA.
RKohvakka

Alkuviikosta saadaan tieto poistaako HKR tapit.
RKohvakka

Liikuntavirasto yrittää itse poistaa tapit koskesta, koska rakennusvirasto ei sitä tee jostain syystä. Yritys tapahtuu ensi viikolla. Jos se ei tuota tulosta, niin koskimelojien on otettava pikkusahansa ja yritettävä hoitaa homma.
RKohvakka

Koska on epävarmaa saako liikuntavirasto lopultakaan ne tapit poistettua koskesta ennen kuin vesi nousee liikaa, on varmempaa, että teemme sen itse.

Kokoonnumme torstaina töiden jälkeen Vanhikselle sahaamaan niitä. Ottakaa sopivat vaatteet ja työkalut mukaan.

Jos pääsette jo tänään, niin mennään silloin.

Ilmoittautukaa koordinaattori Lappalaisen Antille 045 6757420, jotta tiedämme onko ketään tulossa. Yksinhän sinne ei kannata mennä.
Antti Lappalainen
Viesti:

En saanut eilen sahattua niitä tappeja.

Jos jokun tarvitsee viikonloppuna sahaa, niin mun sahaa ja teriä voi lainata. Soita jos tarvitset, tai lähetä faksi tms.

Jos tappeja ei ole vielä poistettu,,niin tiedoksi...

Toin myös Kohinan rautasahan lainaksi Helsinkiin. Useammalla sahalla homma sujuu nopeammin.
RKohvakka

Mistä näitä tappeja oikein tulee? Kävin koskella ja tappien lukumäärä oli mielestäni kasvanut yhdellä, viiteen.

Nyt pitää mennä nopeasti sahaamaan kaikki tapit pois ennen kuin ne versovat vielä lisää.

Eli huomenna tiistaina 14.9. kello 16.00 alkaen kuivapuvut ja sahat ja lekat ja voimapihdit mukaan Vanhikselle. Kaikki saavat sahata.

Ja tietenkin rannalle tarvitaan joku antamaan hyviä neuvoja.
Heljä

Viesti Kirjoittaja Heljä »

Ehkä LAntti on ymmärtänyt asian hieman väärin ja käynyt lisäilemässä niitä poistamisen sijaan. :shock:
Mä oon oikeestaan tosi hyvä tuossa neuvojen antamisessa, rannalta; voisin varata sen roolin.
AnttiP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiP »

Mulla on melontavaatetukset autossa mukana, mutta menee näillä näkymin töissä ainakin viiteen asti joten epävarmaa ehdinkö karkeloihin mukaan. Yritän ainakin ehtiä auttamaan Heljää tässä tärkessä pätemisasiassa (oonkin kuulema aika hyvä siinä :)
Antti Lappalainen
Viesti:

Vaaralliset tapit sahattiin poikki, rojua poistettiin koskesta. Vain muutama terästappi, joista ei aiheudu vaaraa, jäi näkyviin. Mulla on niistä valokuvia.

http://picasaweb.google.fi/AnttiLappala ... is_sahaus#
Aku

Viesti Kirjoittaja Aku »

Upeeta, nyt puuttuu enää vesi(ja kriikkeriin ehjä penkki) niin pääsee paukutteleen turvallisin mielin=)
Nyt kun vesi on vähissä niin vois samalla asentaa siihen s-mutkan alapuoliseen könkääseen jotain kiipeilyotteita tms. kahvoja joista Jukka voi vääntää ittensä ylös icebreakissa. Jää uimiset vähemmälle ja turvaryhmä pystyy keskittymään olennaiseen eli näyttämään hyvältä.
Jukka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pitääkö mun taas alkaa tota kiipeilyäkin treenaa :)
Onneks Aku on mua parempi kiipeemään, taitaa vaan itelleen... jos se vaikka uskaltautuu icebreakiin melomaan ens vuonna.
Vastaa Viestiin