sormet lämpimiksi

Koskimelonnan yleinen keskustelu

Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville

rybis

sormet lämpimiksi

Viesti Kirjoittaja rybis »

kävin eilen kajakilla ulko-tammiossa ja näpit jäätyivät hieman menomatkalla. käsissä oli nsr:n toaster mitts. paluumatkalle vaihdoin kuivat neopreenisormikkaat, melarukkaset päälle ja meloin paluumatkan hieman enempi "sylistä" jotta kädet pysyisivät kuivempana ja tämä auttoikin.

kysynkin nyt onko kenelläkään hyviä vinkkejä miten sormet saisi pidettyä lämpöisinä kylmän veden aikaan ja vielä niin että olisi jonkinlainen tuntuma melaan. noi melarukkaset on niin hankalat jos ottaa välillä jotain naposteltavaa tms.

kiitti vinkeistä!

rybis

ps. ulko-tammio on vierailemisen arvoinen paikka :D
AnttiP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiP »

Lämpimimmät hanskat mitä tiedän: Vuorelliset kemikaalikäsineet joihin liimattu lateksimansetti. Hyvää on tosiaan se että ovat lämpimät, koskimelonnassa haittana mm. se että aukkopeiton avaaminen ei välttämättä ole kovin helppoa jos kauhukahva on pienehkö.. Suht hyvä ote melasta. Huonoa mm. tuskallinen pukeminen (eka hanska helppo..). Sukeltajat käyttää näitä, itse kävin ostamassa Otaniemen ostarin pihassa vierailevasta sukelluskamabussista. Ei taida pyöriä näin talvisin kuitenkaan siellä.

Mun mielestä parhaat kylmänkelin rukkaset on kyllä nuo Toaster Mittsit. Eivät niin lämpimät kun nuo yllä mainitut, mutta muuten ominaisuudet hyvät.
Juuso

Viesti Kirjoittaja Juuso »

Miun mielestä ainoat toimivat on NRS rukkaset jota käytät. Mulla pysyy sormet lämpöisenä freestylessäkin pakkasilla. Ja tuntuma melaan on paras mahdollinen.
Aku

Viesti Kirjoittaja Aku »

Mie vetelen paljaalla
rybis

Viesti Kirjoittaja rybis »

näpit paleltuneet joskus nuorempana muutaman kerran ja siksi paleltuvat ehkä tavallista herkemmin. noi Antti P:n suosittelemat hanskat ollisi varmaan hyvät, mutta hankalat päällepuettavat varsinkin kun melon lähes aina yksin eikä ole kaveria auttelemassa. ainakin varustenetissä taitaa olla jotain vastaavia myynnissä.

pitänee käydä k raudassa katselemassa jos olisi kemikaalihanskoja sellaisella keinosiementäjän varrella :P tuolla merellä kun on yleisesti ottaen kuivempaa kuin koskessa, ainakin mun melonta taidoilla.

kiitokset vastauksista!
Vastaa Viestiin