Uusi Jackson Rock-Star... Kehitystä vai rahastusta?
Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville
Itse muistan kokeneeni kauhun hetkiä spacecadetilla, varsin epävakaata menoa. Mulla on kanssa jackosonin penkki pirstaleina ja sillä ei ole enää muuta virkaa kuin muovin kierrätys, muutenkin tälläisen melontapummin mieltä näissä jacksoneissa hiertää toi crosslinkki kun sitä ei pysty hitsaamaan. Pitää jostain kaivella vähän foamia ja tulla kaitsun kanssa akanvirtaan pyörimään.
Jussi
Jussi
Aku on jälleen kerran oikeassa. Kohinan jäsenet ja Ketun tiimimelojat Moppi, Juuso ja Teemu kyllä aika varmasti hoitavat Kohina-lehteen koko sivun mainoksen, sen verran paljon kuitenkin tätäkin palstaa käytetään nyt ihan markkinointikanavana.Aku kirjoitti: Onko muuten eräkettu jo ostanut mainoksen kohinan lehdestä kun mainonta on ainakin foorumeilla aloitettu?=)
A
Kyllä se on edelleen näin. Idea siinä telttanaruviritelmässä on se, että jos sen alusta asti tekee kunnolla itselle sopivaksi se on todella jämäkkä meloessa, mutta antaa periksi jos sattuu tippumaan kiville. Ei mene Akunkaan nilkkapoloiset ruttuun, kun linjat kuseeAku kirjoitti:En tiiä onko homma edelleen näin mutta joskus pari vuotta sitten kokeilin jotain(oisko ollu hero tai joku) jacksonin kriikkeriä jossa oli semmosilla telttanaruilla säädettävä jalkatuki.

Näyttää olevan aika hyvä "mainos", kun Kaitsuakin näin paljon kiinnostaaKaitsuH kirjoitti:...sen verran paljon kuitenkin tätäkin palstaa käytetään nyt ihan markkinointikanavana.

Kyllähän toi vähän mainostamiselta haiskahtaa jos kajakkimerkin maahantuojan tiimimeloja tulee foorumeille kyselemään ihmisten mielipiteitä onko edustamansa merkin uusin malli rahastusta vai mitä...
Sinänsä mun kohdalla mainostus onnistui koska en ollut ennen tätä kuullut mitään uudesta jk:n mallista.
Tosin enpä ole sellaista ostamassakaan. Itseni, Jussin ja Tuomaksen esille tuomista penkkien ja muiden sisuskalujen laatuun liittyvistä seikoista ja itse muovimateriaalien valintaan liittyvistä seikoista johtuen. Onhan joku jopa onnistunut tekemään kajakkiinsa reijän ihan vaan ajamalla slalomradalla johonkin kiinnityspulttiin. Ei hirveän kivaa kun ottaa huomioon reilu tonnin hintalapun ja sen että crosslinkkiä ei pysty korjaamaan.
Tosta kriikkerin jalkatuen liukumisjutusta törmäyksessä voi olla montaa mieltä.
Itteäni ainakin ahistaa ajatus siitä että kun hurautat jotain kiveä päin ja jalkatuki menee vaikka 10cm eteenpäin, kaadut ja alat leipomaan eskimoa siinä perse penkin etureunalla heiluen... Voipi olla loppupeleissä vaarallisempaa kuin mustelmat polvissa(kokemusta on molemmista).
Sinänsä mun kohdalla mainostus onnistui koska en ollut ennen tätä kuullut mitään uudesta jk:n mallista.
Tosin enpä ole sellaista ostamassakaan. Itseni, Jussin ja Tuomaksen esille tuomista penkkien ja muiden sisuskalujen laatuun liittyvistä seikoista ja itse muovimateriaalien valintaan liittyvistä seikoista johtuen. Onhan joku jopa onnistunut tekemään kajakkiinsa reijän ihan vaan ajamalla slalomradalla johonkin kiinnityspulttiin. Ei hirveän kivaa kun ottaa huomioon reilu tonnin hintalapun ja sen että crosslinkkiä ei pysty korjaamaan.
Tosta kriikkerin jalkatuen liukumisjutusta törmäyksessä voi olla montaa mieltä.
Itteäni ainakin ahistaa ajatus siitä että kun hurautat jotain kiveä päin ja jalkatuki menee vaikka 10cm eteenpäin, kaadut ja alat leipomaan eskimoa siinä perse penkin etureunalla heiluen... Voipi olla loppupeleissä vaarallisempaa kuin mustelmat polvissa(kokemusta on molemmista).
Riippumatta siitä missä määrin ja millä tarkoituksella tässä topicissa on mainostettu Jacksonia niin mun mielestä on ylipäätään kiinnostavaa lukea toisten melojien mielipiteitä ja spekulaatioita eri paateista ja valmistajien suunnitelmista. Vastaavia ketjuja sois olevan olemassa kaikista uutuuksista sikäli kun joku niitä jaksaa kirjoitella. Itselle sopiva kajakki löytyy vaan kokeilemalla mutta ihan kaikkea ei aina ole nurkilla.
Ainakin mulle Allstar on ollut hyvä ja helppo kajakki. Aallossa se on tosi hyvä, hontossa vähän vaikea. Sisuskaluissa on parantamisen varaa. Jalkatuki on käytännössä kelvoton ja penkki ei pysy paikoillaan. Toisaalta Projectia en saanut viritettyä edes parin päivän työllä sellaiseksi että melonta-asento olis ollut mukava, vaikka muuten siitä tykkäsin. Molan vois olla harkinnassa jos vaihdon tarvetta tulee.
Ainakin mulle Allstar on ollut hyvä ja helppo kajakki. Aallossa se on tosi hyvä, hontossa vähän vaikea. Sisuskaluissa on parantamisen varaa. Jalkatuki on käytännössä kelvoton ja penkki ei pysy paikoillaan. Toisaalta Projectia en saanut viritettyä edes parin päivän työllä sellaiseksi että melonta-asento olis ollut mukava, vaikka muuten siitä tykkäsin. Molan vois olla harkinnassa jos vaihdon tarvetta tulee.
Onko siinä jotain väärää, asiaahan tässä puhutaan. Eikös tämä kuitenkin ole melontafoorumi, jossa melontaan liittyvistä asioista kirjoitteleminen on aika olennainen osa? Älä anna Kaitsu tiimiläisyyksien hämätä, minua ihan oikeasti kiinnostaa muiden mielipiteet. Sinun mielipiteesi Jacksonista, Eräketusta ja tiimiläisyyksistä onkin tullut aikojen saatossa harvinaisen selväksiKaitsuH kirjoitti:...sen verran paljon kuitenkin tätäkin palstaa käytetään nyt ihan markkinointikanavana.

He, jotka eivät hyväksy mainostamista tällä palstalla älkööt lukeko tästä eteenpäin.
Totta. Mutta kaikille kiinnostuneille tiedoksi, että Jacksonin kajakkeja ei tarvi ostaa crosslinkkimuovilla. Tarjolla on myös SL-versio, joka on ihan normaalia hitsattavaa muovia.Aku kirjoitti:crosslinkkiä ei pysty korjaamaan
Minullakin oli ennen se penkin liikkumisongelma. Mutta se selvisi sillä, että yksinkertaisesti väänsin ne kiristysruuvit apinan raivolla kiinni, kaksin käsin. Vaikeassa paikassahan ne ruuvit ovat, mutta onneksi on niin laihat sormet. Nykyään Jacksonilta saa myös toisenlaiset sisuskalut, niitä en pysty kommentoimaan, koska kokemusta ei ole.
öö
Hyvähän se on, ettei Kettu nälkään kuole ja Mikukin saa venhon alleen. Mutta Bearilla nyt uudet Habitatit 850 kipale, uudet Prijonin Puret 750 kipale, ja kaksi jos ostaa, ni 1600 ja 1400. Ja perskuta! Jos vertaa hintoja Nokian yrittäjään, niin voi huomata, että hinnan erotuksella tekee parin viikon Norjan matkan!
P.S. Kun ostaa Prijonin, niin saa vielä kajakkiinsa yhtä laadukkaan penkin kuin Jacksonilla! Toki Prijonin muovi on monin verroin vahvempaa.
P.P.S. Tää on min puolesta vaan testi, milloin joku päälliköistä älähtää tästä mainostamisesta. Eli missä menee raja. Noi hinnat on kyllä ihan tosia!
P.S. Kun ostaa Prijonin, niin saa vielä kajakkiinsa yhtä laadukkaan penkin kuin Jacksonilla! Toki Prijonin muovi on monin verroin vahvempaa.
P.P.S. Tää on min puolesta vaan testi, milloin joku päälliköistä älähtää tästä mainostamisesta. Eli missä menee raja. Noi hinnat on kyllä ihan tosia!
Oon kyllä yrittäny, mutta ite en saa sellaista apinan raivoa sukkuroitua että ruuvit pysyis tiukalla paria settiä pitempään. Ongelma tuntuu korostuvan isoa aaltoa surffatessa kun siinä se tärinä ja röykytys tuppaa olemaan vähän suurempi.Mikael kirjoitti:
Minullakin oli ennen se penkin liikkumisongelma. Mutta se selvisi sillä, että yksinkertaisesti väänsin ne kiristysruuvit apinan raivolla kiinni, kaksin käsin. Vaikeassa paikassahan ne ruuvit ovat, mutta onneksi on niin laihat sormet..
Eiköhän suomessa kaikki tiedä mistä mitäkin vermeitä saa ja millä hinnalla. Toinen asia on tietenkin mitä porukka haluaa ostaa ja siihen saattaa nettikirjoitteluillakin olla pieni osansa. Jacksoni näyttää olevan haluttua tavaraa hinnastaan huolimatta ja varmasti ihan syystä. Olis toki mukavaa, jos kaikki kamppeet olis mahdollisimman halpoja, mutta kauppiailla on varmasti omat syynsä hinnoittelupolitiikkaansa. Ja jos kauppa käy niin tyhmäähän se on hintoja laskea jos kalliimmallakin menee.
i
Kuule Tuomas, onko nykyisin jollakin muullakin merkitystä porukan ostopäätöksiin kuin nettikirjoittelulla? Vai onko joku nähnyt, puhumattakaan koettanut, tätä venettä, josta jo kolmisen sivua on vilkkaasti keskusteltu? Kuinka moni meistä on tehnyt ennakkotilauksia veneistä, joita ei ole koskaan edes koettanut?TuomasV kirjoitti:Oon kyllä yrittäny, mutta ite en saa sellaista apinan raivoa sukkuroitua että ruuvit pysyis tiukalla paria settiä pitempään. Ongelma tuntuu korostuvan isoa aaltoa surffatessa kun siinä se tärinä ja röykytys tuppaa olemaan vähän suurempi.Mikael kirjoitti:
Minullakin oli ennen se penkin liikkumisongelma. Mutta se selvisi sillä, että yksinkertaisesti väänsin ne kiristysruuvit apinan raivolla kiinni, kaksin käsin. Vaikeassa paikassahan ne ruuvit ovat, mutta onneksi on niin laihat sormet..
Eiköhän suomessa kaikki tiedä mistä mitäkin vermeitä saa ja millä hinnalla. Toinen asia on tietenkin mitä porukka haluaa ostaa ja siihen saattaa nettikirjoitteluillakin olla pieni osansa. Jacksoni näyttää olevan haluttua tavaraa hinnastaan huolimatta ja varmasti ihan syystä. Olis toki mukavaa, jos kaikki kamppeet olis mahdollisimman halpoja, mutta kauppiailla on varmasti omat syynsä hinnoittelupolitiikkaansa. Ja jos kauppa käy niin tyhmäähän se on hintoja laskea jos kalliimmallakin menee.
On erittäin hyvä, että kansa jakaa kokemuksiaan testaamistaan välineistä. Mutta kun kirjoitellaan sellaisista kaluista, joita kukaan ei ole testannut, on kyse joko horinasta tai markkinoinnista, sitä ei kai kukaan voi kieltää. Mainostetaan vaan ihan rauhassa, mutta ei Mikun kannata vetää herneitä nenään, jos jotkut kutsuvat mainostamista mainostamiseksi tai Suomen kalleinta kajakkipuotia Suomen kalleimmaksi kajakkipuodiksi, ne nyt ovat ihan tosiasioita.
Re: i
Niin joo totta. Odotellaan kevättä ja melontakokemuksia uudesta paatista. Mikun esittämään alkuperäiseen kysymykseen on helpompi vastata kun tiedetään onko uusi malli parempi kuin vanha. Itse pidättäydyn toistaiseksi hieman varautuneella kannalla. Pohjan leventäminen, keulan lyhentäminen, perän tilavuuden kasvattaminen ja kanttien pyöristäminen eivät tunnu muutoksilta jotka ihan ensi tuntumalla parantaisivat erinomaista 2010 versiota Star -sarjasta. Mutta eihän sitä tiedä miten paatti oikeasti toimii kaikkine muutoksineen ennen kuin kokeilee. Myös penkin korottaminen lisäämällä paksumman ryynisäkin (EJ käyttää jopa kahta säkkiä) penkin päälle kuulostaa erikoiselta. Aluksi ryynisäkki tuntui ihan hyvältä idealta, mutta käytännössä olen oppinut vihaamaan sitäkin. Voin vain kuvitella miltä tuntuu istua kahden ryynisäkin päälläKaitsuH kirjoitti: Kuule Tuomas, onko nykyisin jollakin muullakin merkitystä porukan ostopäätöksiin kuin nettikirjoittelulla? Vai onko joku nähnyt, puhumattakaan koettanut, tätä venettä, josta jo kolmisen sivua on vilkkaasti keskusteltu? Kuinka moni meistä on tehnyt ennakkotilauksia veneistä, joita ei ole koskaan edes koettanut?

Itse en ole kajakkia ikinä kokeillut ennen kuin olen sen ostanut joten mun mielestä tämä ilman käytännön kokemusta spekulointi on hyvinkin suotavaa.
Jos kajakin kuvan näkeminen ei sen arvostelemiseen riitä, niin millä perusteella minä olen viimeiset pari vuotta haukkunut jacksonin laskupaatteja. Mutta toisaalta jos kykenee luomaan niin ruman kajakin jolla on niin tyhmä nimi niin ei se kyllä koemelontaa ansaitsekkaan.
Wavesportit, pyranhat ja daggerit ovat jo tyylikkäitä sulavia kajakkeja mutta jotenkin se jokaisen osuman jälkeen pohjan vilkuilu pelkoperseessä rasittaa, mutta ainakin muovinhitsaus taidot kehittyy. Itäeuroopassa on aina tehty hyvää muovia mutta kajakkien suunnittelu on sitten vähän kulkenut perässä, vai tunnustaako joku buuffanneensa embudolla. Mutta tähänkin lienee tulossa muutosta kevään mittaan.
Jos kajakin kuvan näkeminen ei sen arvostelemiseen riitä, niin millä perusteella minä olen viimeiset pari vuotta haukkunut jacksonin laskupaatteja. Mutta toisaalta jos kykenee luomaan niin ruman kajakin jolla on niin tyhmä nimi niin ei se kyllä koemelontaa ansaitsekkaan.
Wavesportit, pyranhat ja daggerit ovat jo tyylikkäitä sulavia kajakkeja mutta jotenkin se jokaisen osuman jälkeen pohjan vilkuilu pelkoperseessä rasittaa, mutta ainakin muovinhitsaus taidot kehittyy. Itäeuroopassa on aina tehty hyvää muovia mutta kajakkien suunnittelu on sitten vähän kulkenut perässä, vai tunnustaako joku buuffanneensa embudolla. Mutta tähänkin lienee tulossa muutosta kevään mittaan.
Mä tuun kans hämmentää tätä soppaa.. Alotetaan vaik mainostamisesta; Star 2010 on paras freestylekajakki mitä ikinä oon melonut!!! Mitäs siihen sanotte? Ja se on muuten Welholta. Ainoana ongelmana on ollut penkin pysyminen säädöissä. Nyt mul on viritteillä siihen sellanen kitkalevy väliin. Siis penkin ja kiinnikkeen väliin et ne puris kunnolla toisiinsa kun ne kiristää hylsyllä ja räikällä. Sitte penkki täytyy säätää niin eteen kun menee et kajakki on tasapainossa. Yksi tärkeimmistä asiosta täs kajakis mulle on se et se on suurinpiirtein sopivan kokoinen mulle.(Vois olla aavistuksen pienempikin)
Toinen vaihtoehto tosiaan olis kasvaa isommaksi. Jospa vaik seuraisin mitä hirvet syö.Nehän on isoja? Miten olis jos aamupalaks vaik männynlatvoja.
Toinen vaihtoehto tosiaan olis kasvaa isommaksi. Jospa vaik seuraisin mitä hirvet syö.Nehän on isoja? Miten olis jos aamupalaks vaik männynlatvoja.
2007-sarjalaisessa käytin räikkää ja hylsyä numero 47 ja penkki pysyy.. Sitä tosin en tiedä toimisko 2010-mallissa.TuomasV kirjoitti:Oon kyllä yrittäny, mutta ite en saa sellaista apinan raivoa sukkuroitua että ruuvit pysyis tiukalla paria settiä pitempään.Mikael kirjoitti:
Minullakin oli ennen se penkin liikkumisongelma. Mutta se selvisi sillä, että yksinkertaisesti väänsin ne kiristysruuvit apinan raivolla kiinni, kaksin käsin.
Toimii! Mutta muistelen hylsyn koon olevan luokkaa 27 milliä.jorge kirjoitti:2007-sarjalaisessa käytin räikkää ja hylsyä numero 47 ja penkki pysyy.. Sitä tosin en tiedä toimisko 2010-mallissa.
Itsellä toiminut vakio muovimutterin kiristys räikällä sekä 2007 että 2010 malleissa eikä ole penkin kiinni pysymisen kanssa ollut mitään ongelmia.
Paras vinkki jos penkki ei tahdo pysyä, on muotoilla kovasta foamista oikean kokoinen pala penkin takaosan ja takapalkin väliin. Ja kiinnittää nippusiteellä tiukasti pohjaputkeen. Itsellä toimi todella hyvin, eikä penkki liikunut enää senttiäkään. Eikä ollut iso homma.
Mitä tähän keskusteluun tulee, niin minua ainakin kiinnostaa kovastikin muiden mielipiteet kajakista. Ja taitaa kiinnostaa montaa muutakin, koska vastauksia on tullut. En siis itse ole tätä kajakkia vielä tilannut.
Tuleehan esim. lumilautailussakin joka merkiltä ja mallilta joka kaudelle uusi versio, miksi ei melonnassakin olisi näin.
Mitä tähän keskusteluun tulee, niin minua ainakin kiinnostaa kovastikin muiden mielipiteet kajakista. Ja taitaa kiinnostaa montaa muutakin, koska vastauksia on tullut. En siis itse ole tätä kajakkia vielä tilannut.
Tuleehan esim. lumilautailussakin joka merkiltä ja mallilta joka kaudelle uusi versio, miksi ei melonnassakin olisi näin.