Uusi Jackson Rock-Star... Kehitystä vai rahastusta?

Koskimelonnan yleinen keskustelu

Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville

ONY

Viesti Kirjoittaja ONY »

Nythän tämän topicin kommentit on kopioitu oikein faq osastoon eräketun sivuille. Faktana kerrotaan myös, että uusi rock star on halvempi kuin X. Hitto kun vaan tietäisin ite ton x:n hinnan kun tulee tossa parin viikon päästä, että voisin maksella sen pois. Eivät bearillakaan vielä tarkkaan kai tienneet kun yritin kysellä. On ihmeellistä kuinka eräketulla se tiedetään :D .
Onhan nuo jacksonin viat tiedetty enkä sanoisi että wavesport on yhtään sen parempi/huonompi, mutta aikanaan tilailin jo erään kajakin ulkomailta kun alko vituttaa tällänen menttaliteetti että haukutaan muiden kamat. Oikeesti jos näitä kahta kajakkia haluis jotenkin vertailla taitaa colorado kayaksin blogi olla ainut missä on kummastakin kajakista testit vähän sentään ulkopuolisen silmin. Keväästä pienet mallit kyseisistä kajakeista löytyy Seinäjoen uimahallin laitamilta varmaankin taikka sitten Malkakosken kuohuista. Siihen asti on pelkkää spekulaatiota kaikki ja turhanpäivästä horinaa.
Itsehän en voi sille mitään, että tilasin exä projektin jo ennen kuin mystisestä yllätys jacksonista tiedettiin mitään. Toisaalta ihan sama millasella rantapallolla, jossa on penkki keskellä, sitä sunnuntaipulliainen meloskelee 4-5 kertaa viikossa, kun ei kisahermoja omista. Kiitos kuitenkin teamimelojille kun järjestätte tälläistä mukavaa teoreettista pohdiskelua meille amatööreille näin talvi iltojen ratoksi. Tosin onhan tässä vähän jo lääkemarkkinoinnin kaltaista kieron markkinoinnin makua meillä ja maailmalla. Eihän kukaan halua monen vuoden markkinajohtajan paikkaa ja roposia toisille firmoille lahjoittaa. Sehän olisi tyhmää.
Onneksi olen kuitenki saanut vanhanliiton kärrynpyörää pyörittää vanhalla s6 200cm sekä riot flairilla tämän talven, niin on ollut vähän haastetta tässä nykyään niin kovin helpoksi tehdyssä lajissa :D .

-Maalikkomeloja ja lääkemarkkinoinnin kohde jo usean vuoden ajalta-
Mikael

Viesti Kirjoittaja Mikael »

ONY kirjoitti:Nythän tämän topicin kommentit on kopioitu oikein faq osastoon eräketun sivuille.
Sehän on vallan mainio juttu, löytyy samat asiat (ja paljon muuta) hieman lyhyempänä tekstinä. Tässä ketjussa on tullut nyt ilmi paljon asioita, jotka ovat ihmisiä vaivanneet ja joiden laajuudesta maahantuoja ei ehkä ole tiennyt. On hieno juttu, että ongelmiin reagoidaan.

ONY kirjoitti:On ihmeellistä kuinka eräketulla se tiedetään :D
Taitaapa väite perustua ennakkotietoihin, mitä rapakon takaa on tullut. Onhan X jo Briteissä myynnissä, sieltä saa esimerkiksi jotain osviittaa.

ONY kirjoitti:alko vituttaa tällänen menttaliteetti että haukutaan muiden kamat.
Suomessa "haukkuminen" on minun mielestä ollut hyvinki hillittyä ja esimerkiksi tämän viestiketjun Jackson-kritiikkihän on ollut aivan aiheellista ja kokemuksiin perustuvaa. Jos negatiivista palautetta ei ikinä tulisi, ei asiat koskaan muuttuisi parempaan. Mielipiteethän täytyy saada julkisesti sanoa. Mikä on kuitenkin huomattavaa on se, että Jacksonin pelipaattien aalto/hontto-ominaisuuksista ei ole ollut juuri negatiivista sanottavaa sitten ihan ensimmäisen mallin.

Itse odotan kyllä kieli pitkällä, että pääsen testaamaan, kumpi näistä uusista malleista on oikeasti parempi, Rockstar vai X.
Tuppu

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Aku kirjoitti:Mun mielestä Eräketulla on koko Euroopan suurin ja kaunein pro-tiimi=)
Täysin samaa mieltä!
Mikael kirjoitti:Minullakin oli ennen se penkin liikkumisongelma. Mutta se selvisi sillä, että yksinkertaisesti väänsin ne kiristysruuvit apinan raivolla kiinni, kaksin käsin.
Ei muuten ole liikkunut Starissa milliäkään suuntaan tai toiseen sen jälkeen, kun Miku Thunissa Syyskuussa 2009 väänsi ruuvit sormin kiinni. On se niin voimakas! Auttaa myös paikallaan pysymistä, kun kiristää heti uutena kunnolla, meinaan kun se on hetken aikaa liikuskellut itsekseen, niin ei pysy enää paikallaan ilman vippaskonsteja.

On muuten mielenkiintoista päästä testaamaan keväällä Rockstaria ja ProjectX:ää erilaisissa paikoissa. Mitähän Tekniikan Maailma maksaisi, jos tekisi niille kestotestin? Mukaan voisi ottaa muovipaateista myös Molanin, Genesiksen, Water Devilin ja Kaoksen.

Tässä vielä linkki Ollin mainitsemaan FAQ-kohtaan josta selviää vastaus useaan tämän keskustelun kysymykseen.
ONY

Viesti Kirjoittaja ONY »

Katoinpas nopeeta niin mun silmään coloradossa, i-canoessa sekä Cheltenham Canoessa on project X selkeästi halvempi kuin edes vanha star ainakaan jos puhutaan eliitti versiosta. Coloradossa karvalakki on samoissa X:n kanssa, joten eiköhän se väite ole puppua että olis edulisempi ostaa rock star. Jos näistä jotain viitteitä voi saada. Tosin B&W voi hinnotella paattinsa ihan itse. Sen tietää sitten kun alkaa kaivaa perstaskua siinä tiskillä helmikuun puolivälissä. Tokihan TEAM- melojina teillä on eri listat...
Mikael

Valmistajien sivuilta löydettyä:

Project X - $1049
SL Rockstar - $1049
Elite Rockstar - $1199

Nämähän ovat tietysti Amerikan suositushintoja ja eivät pidä paikkaansa kotimaan markkinoilla.
Mikael

Ai niin...
ONY kirjoitti:project X selkeästi halvempi kuin edes vanha star ainakaan jos puhutaan eliitti versiosta.
Crosslink ja SuperLinear on erilaisia materiaalia, eihän sitä voi samanhintaiseksi olettaakaan. Hiilikuitu on taas tonnin kalliimpi.
ONY kirjoitti:karvalakki on samoissa X:n kanssa
"Karvalakki" all-star on minun käsitykseni mukaan samaa muovia kuin X (korjatkaa, jos olen väärässä) ja eikös molempien virallinen julkaisuvuosi ole 2010? Silloinhan se on aika loogista, että hinnat ovat kutakuinkin sama.

Uusi Rockstar ei tule korvaamaan All-staria, vaan julkaistaan siihen rinnalle. Eli on turha olettaa, että all-starin hinnat laskisivat.
Viimeksi muokannut Mikael, 30.1.2011 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KaitsuH

ö

Viesti Kirjoittaja KaitsuH »

Amerikan ohvit eivät kyllä suoraan näy kääntyvän Suomen ohveiksi. Tästä lienee syynä, että esim. Euroopassa hinnat vaihtelevat melko paljon. Beari myy mm. AT:n meloja n. 30 % halvemmalla kuin vaikkapa Englannin kanoottiputiikit.

Mutta hintahan määräytyy vastaa kaupanteossa. Tätä eivät kaikki nykykauppiaat ymmärrä. Kaupanteko on osa kauppaa, minun mielestäni ihan mukava osa. Olen aina pitänyt esim. Welhonpesässä asioimisesta, kun sieltä lähtiessä on jotenkin jäänyt mieleen, että tuli tehtyä hyvät kaupat, kun on saanut hintaa tingittyä. Bearillakaan en kyllä koskaan ole listahintoja maksanut. Ketulta koitin viime keväänä Superstaria ostaa, mutta kauppias ei ilmeisesti tiennyt, mitä kaupanteko tarkoittaa, ja näin jäi sitten kaupat tekemättä. (minun onnekseni!)

Suomessa on kyllä muutama muukin putiikki, jotka eivät ymmärrä kaupanteon päälle: Suomalainen kirjakauppa ja Alko. Kirjat olen jo kauan ostanut muualta, Alkoon ajaa aina vaan uudestaan tauti nimeltään alkoholismi.

Ja kun ruvetiin kerran Ketun hinnoista puhumaan, niin ne Nookien anorakit... Ei millään pahalla, mutta Nookien omasta nettikaupasta saa samoja rättejä omalle kotiovelle toimitettuna n. 40% halvemmalla. Ymmärrän täysin, että suomalaisia pienyrittäjiä tulee tukea. Kivijalkakaupoissa on mukavaa asioida juuri sen takia, että pääsee itse mukaan kaupantekoon. Jos kivijalkakauppa kuitenkin alkaa toimia kuin nettikauppa, hinnat ovat kiinteät jne., niin koko putiikin liikeidea siinä sitten menee sen siliän tien.

P.S. Ketun markkinointimeininki tuo kovinkin läheisesti mieleeni takavuosien nettikaupan Rocsportin. Samanlaista hypetystä, mainosten kieliasu pistää samalla tavoin äikänopen silmään ja markkinoinnin kärkenä aikansa urheilujulkkis - Rocsportilla aikoinaan Holma, Ketulla Lanttu.
Viimeksi muokannut KaitsuH, 26.1.2011 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ONY

Viesti Kirjoittaja ONY »

Ennakkotietojen perusteella uusinkin rockstar on Suomessa edullisempi kuin X.

Edellinen on suora lainaus ketun sivuilta... Onkos Rockstarista tulossa se karvalakki versio? Vai kuinka miku nyt lasket kertoimilla, että on rockstar edullisempi kuin X vaikka kuinka katsosit brittejen hintoja tms? Tämä tässä vituttaa. "Huhupuheisiin" nojautuva vale joita alkaa olemaan markkinoinnissa.

Kaikki varmaan tietää minut entiseksi fanaattiseksi kettumieheksi, mutta nyt on alentunut ketunkin moraali myyntityössä sen verran. Viitsii siis ostaa myös B&Wltä tavaraa kun ei enää katso sen olevan selkeästi huonompi.
Mikael

ONY kirjoitti:Onkos Rockstarista tulossa se karvalakki versio? Vai kuinka miku nyt lasket kertoimilla, että on rockstar edullisempi kuin X vaikka kuinka katsosit brittejen hintoja tms?
Rockstaria tulee Elitenä, Super Lineaarina (eli Ollin nimeämänä karvalakkiversiona) sekä hiilikuitusena. Jos Olli luet minun kirjoitukset uudelleen, en missään vaiheessa väitä kumpaakaan halvemmaksi tai kalliimmaksi. Niinkuin sanoin, ulkomailla olevat hinnat eivät päde Suomessa. Kauppiailla on omat tietonsa ja hinnanmuodostustapansa, joihin spekulaatiot perustuu.

Oletteko ikinä miettineet sitä, että ehkä B&W joutuu laskemaan paattiensa hintoja, jotta ne saataisiin myydyksi..? 2010 All-Star on aika yksimielisesti ollut paras freestylepaatti mitä Suomessa on ollut saatavilla, en ihmettele yhtään vaikka vanhan projectin myynti olisi All-Starin ilmestymisen jälkeen loppunut kun seinään. Ei ihme, että hinnat putoaa. Spekulaatiota ja "tyhjänpäiväistä horinaa", ei tartte suuttua :)
Viimeksi muokannut Mikael, 30.1.2011 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aku

Viesti Kirjoittaja Aku »

Joo, tuo mun ensimmäinen kommenttini eräketun prootiimistä oli tarkoitettu tuomaan esille niille jotka eivät tiedä se tosiasia että ketjun aloittaja on ko. tiimin jäsen, ehkä sarkasmini meni ohi...
Tästäkin huolimatta Tuppu on kyllä parhaan näköinen eräketun promelojista.

Oli miten oli, ei ehkä kannattaisi "pro-melojien"(tai maahantuojen kuka nyt sitten sanoikin mitä) alkaa inttää täällä tai missään muuallakaan siitä kuinka joku kajakki jonka hinta ei ole vielä tiedossa olisi halvempi kuin joku toinen kajakki jonka senkään hinta ei ole vielä tiedossa.

Jotain tuosta myymisen hankaluudesta ja hintatasosta kertonee se että täällä vauhkoavat lähinnä yhden kauppiaan edustajat.

Upeeta, meikä ei ainakaan osta kumpaakaan, tai ainakaan Jacksonia. Voitte muuten jatkaa tarjousten lähettämistä vanhoista kajakinraadoistanne, mulla on semmonen tutina että halvimmalla hinnalla irtoaa eräketun tuotteita vaikka eihän kukaan vielä mitään hintoja ole mulle oikeasti antanutkaan...

Kuva
jussit

Viesti Kirjoittaja jussit »

Mä tykkään Aku susta kun sä olet niin ihanan korrekti.
Rane

Viesti Kirjoittaja Rane »

Minusta kehitys on hyvästä, varsinkin jos se menee oikeaan suuntaan. Mutta samalla kun tarjonta kasvaa, niin voisi nuo hinnat tehtaitten taholta sitten laskea kuluttajan kukkarolle sopivammiksi. Tuon penkin korotuksen eronhan huomaa hyvin vaikka uimahalli väännössä, kyllä se kärry vaan helpommin pyörii kun persauksen alla on enemmän tavaraa. Miten muuten ne joille paatti on tulossa, oletteko ottaneet S vai M koon? Tuo tilavuushan on kasvanut. Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen.
Mikael

Aika lailla 2010 Star sarjan kokoihin voi verrata. Eli, jos melot All-Starilla, niin M olisi ennakkoon sopivin. Jos satut painosuositusten ylärajoilla, niin kannattaa kokeilla sitä isompaakin ihan varmuuden vuoksi.
JH

Viesti Kirjoittaja JH »

Moi.

Luin kun pyydettiin lukemaan. Näissä(kin) keskustelufoorumeissa on aina sama virsi. Toisella on rahaa, toisella ei oo ja kolmatta ei edes kiinnosta koko asia. Itse en melo missään tiimissä enkä ole koskaan melonutkaan (paitsi F**King Proossa tietysti : ) Sekin on nykyään niin kuppanen firma että on pitäny meloa samalla potalla jo yli kymmenen vuotta.

Ongelmana on se että nykyään olemme niin avuttomia ettei Jeesusteippi ja vaahtomuovi taivu enään kenenkään käsissä. Oli se kuitenkin p.......stä kun aikoinaan piti teippailla kaiken maailman virityksiä niin p.......hin jotta pysyi edes hetken persus penkissä. Autotkin on nykyään sellasia että penkki säätyy ajajan muotojen mukaan. Oletamme ilmeisesti tätä jo kajakeistakin. Totuus on se että kaikissa paateissa on aina jotain vikaa. Mitään kajakkia ei saa tehtyä niin että siihen menee yhtä hyvin persjalkanen Holma tahi Luurankomies Lantto. Aina pitää säätää ja mitä enemmän on niitä säätöjä sen enemmän se vaatii työtä. Jaskan vehkeissä ollaan jo aika lähellä hyvää. Ostin itse vanhan paatin tilalle Jaskan ja oma melonta helpottui oleellisesti muttei se mitään Tähteä minusta tehnyt. Uutta en osta kun en osaa tehdä kuin 10% liikkeistä tuolla vanhallakaan.

Penkin korotus auttaa jos vipuvarsi on samaa luokkaa kuin minulla jolloin hyvä jos mela yltää kajakin reunojen yli veteen saakka. Esim. Mikun melatuki on jo valmiiksi 4metriä ulottuvampi joten hyöty voisi olla lyhytselkäisten puolella. EJ on persjalkanen, teknisesti taitava kaveri, jonka suunnittelun lähtökohtana on miehen oma melonta. Coran teki samaa aikoinaan Riotin kanssa ja siellä oli vaikka mitä täysin turhia virityksiä joista kansa maksu maltaita esim. Ne siivet pohjassa ; )

Paatti siis vaihtu mutta ihan samalla onnettomalla tyylillä vedetään kuin aina ennenkin. Jaskan mätisäkit on ehkä säälittävintä mitä on vastaan tullut. Se ryynihirvitys jalkojen alla on suorastaan surkuhupaisa. Penkki ei pysy paikoillaan, mutta kun leikkaa palan routalevyä penkin taakse niin jo pysyy. Rakot on jaloissa ja käsissä niinkuin aina ennenkin. Hinnoista tinkiminen on jokaisen oma asia. Itse ostan sieltä mistä saan mielestäni juuri sen varusteen minkä haluan. Viime viikolla kävin B&W:ssä ja laitoin 360 euroa melaan. Tästä sain palkaksi koko freestyleväen haukut omistajalta, hirveät itkut reklamaatioista, kajakkien hinnoista jne...Kyllä jäi hieno maku siitä että olen yli 15 vuotta ostanut lähes kaiken ko. putiikista ilman sentinkään alennusta! Niin ja sen Rocsportin tähtenä oleminen on tuulesta temmattu juttu. Ne ei saanut minusta muuta markkinaarvoa kuin sen että se putiikki meni konkurssiin : ) Toivottavasti Miku Et tee saamaa Ketulle ; )

Ja Kaitsulle lämpimiä terveisiä että Vaimon ja auton vaihtaminen kannattaa aina kun vain muistaa aloittaa tarpeeksi huonosta ; ) Ei se melontataitokaan Kaippari kehity joka vuosi paattia vaihtamalla siitä eskimosta puhumattakaan. Hiotaan nyt vain talvella rauhassa ne eskimot kuntoon ettei tarvitse Kaippariakaan reskutella Kattilan pyörteistä ensi keväänä. Voi olla koko pappasarja minä mukaan lukien häviämme sinne kattilan horisonttiin kaikkine rojuinemme alta aikayksikön ; )
JH

ps. ei tartte vastata kun en lue kuitenkaan....
jussit

Viesti Kirjoittaja jussit »

suosittelen rokkistaran omistajia varovaisuuteen kinkkubingon akanvirran kivikönyämisen yhteydessä, Nimim. kaksiaukkopeittoa puhkipäivässä.
Vastaa Viestiin