Uusi Jackson Rock-Star... Kehitystä vai rahastusta?

Koskimelonnan yleinen keskustelu

Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville

Tapio Tyllilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tapio Tyllilä »

Petteri puhuu asiaa kajakkien estetiikasta. Vajda näyttää kajakilta, muut saippuapaloilta (ja korotetulla penkillä saattavat myös sellaiselta perseen alla tuntua).

Henkilökohtaisesti Jacksonien väritys on ihan kumma. Tämä on kuitenkin makuasia, josta voi korkeintaan kiistellä.

Minä ja Hit on ottanut saman linjan kuin Aku ja hankkinut käytettyjen markkinoilta halvat pois kuljeksimasta. Kyllä niillä ainakin perusteet oppii, jos ei joka asiaa helpommin. Mutta ei kai tätä sen takia harrastetakaan, että kaikki mulle heti nyt, vai?

Täytyy myöntää, että lähdin itse sen verran uusien paattien hypeen mukaan (Suokko näytti mallia kuinka kajakki pyörii WC-Duckissa ja myös perusteli uusien mallien paremmuutta), että hankin Project X 64:sen. Björni pisti paremman tarjouksen tiskiin. Ja vaikutti asiaan myös ne pirun narukiristykset ja muut hyllyvät lyllyvät. Hyvä jos jollain toimii. Itse palasin vanhaan foamikantaa.

Project X 64 on ensimmäistä kertaa tarpeeksi tilava kajakki massakauden kunnolleni. Ajattelin sen ainakin toimivan Kylmiksellä paremmin kun tuli matalammalla vedellä vertikaaliliikkeissä (lue yrityksissä) lyötyä noiden vanhojen ja pidempien paattien keulaa aina padon kynnykseen. Pituudessahan on eroa huomattavasti. Valitettavasti en ehtinyt tällä kaudella vielä Kylmikselle teoreemaani todentamaan.

Sileelläkin kärrärien tekemiseen se tuntuu vaikeammalta, kuten Jackson mainostaa rinnakkaisesta mallistaan. Mutta hei, opin tämän uuden kajakin ansiosta sileän voltin mikä tuntu ihan kivalta.

Niinhän se on, että ei se mitta välttämättä ratkaise vaan paksuus. Fucking Pro-tiimi kyllä tietää. ;-)

Mitä tulee yhden hyviin kokemuksiin sieltä ja toisen täältä, niin eivät ne aina välttämättä yksi yhteen sovi. Mielestäni kaikki suomalaiset melontakauppiaat ovat kuitenkin yleensä ottaen asiallisia ja teen mielelläni kaikkien heidän kanssaan kauppaa. Freestylepulkkia myyvistä Kettu on Gepardi, Björn on karhu ja Jussi "se mukavampi melontakauppias" (kuten takavuosien mainoslauseensa meni). Ja hyvä näin. Siinä on jokaisella valita omansa. Mitä näitä nyt muilla aloilla on K:oota, äM:mää, äS:sää ja sen sellasta.

Kiinnostavan näkökulman väittelyyn tarjoaa mielestäni Ämmäm-kisojen finaalikierroksen viimeiset runit:

http://www.ustream.tv/recorded/15612139

Kiva nähdä välistä viime vuosien kisoja määrittäneen Jacksonin dominanssin murtuvan.

Olisiko kajakkien evoluution seuraava askel kuitenkin hiilikuidussa. "Autotalliyrittäjällä" olisi toimiva ratkaisu myös paatin kestokyvyn lisäämiseen ilman suurempia liikakiloja.

Ja joo: kyllä sitä crosslinkkiäkin voi hitsata, ei vaan kotikonsteilla. Suomenmaan keskisuurillakin muovialan yrityksillä on sellaisia laitteita millä tämä onnistuu. Ainakin yhden tällaisen Lempäälässä toimivan puljun toimitusjohtajan puheiden mukaan. Jos on tarvista korjauttaa, niin suosittelen tällaisten firmojen käyttämistä. Asiaa helpottaa, jos löytyy henkilökohtaisia kontakteja. Muuten lysti on liian kallista.
"Panta rhei!"
-Herakleitos, melojan filosofi
tanykane
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanykane »

En oo kokeillu Rockstaria mutta penkin korotus saattaa olla hyvä idea. Ainakin mulla Allstarin penkin korotus helpottaa melkein kaikkien liikkeiden tekemistä. Onhan se kajakki sillä tavalla vähän kiikkerämpi mutta mie nyt kaatuilen muutenkin aina.

Onko kellään kokemusta tästä: http://www.zet-kayaks.com/?p=668?

Tapio N
Vastaa Viestiin