Hommasin GoPro kameran ja mukana tuli kiinnitysklipsejä. Tossa kypärä kiinnitysklipsissä näyttäis olevan kaksipuolista teippiä. Vähän arveluttaa mahtaako kamera pysyä kypärässä kaksipuolisen teipin avulla, Miten olette kiinnittäneet gopron kypäriinne? Itsellä on sweetin potta jos sillä on jotain merkitystä. Oletteko tehneet jonkun naru tms varmistuksen, jotta kamera pysyy kyydissä vaikka klipsi irtoaisikin?
T. Sami
GoPron kiinnitys kypärään
Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville
Re: GoPron kiinnitys kypärään
Moi,
Näin kun viime vkl.na kiinnitettiin yksi kamera kypärään. Eli ensin puhdistettiin kiinnityspinta ja siihen 2-puoleisella teipillä vaan kiinni. Varmistuksena laitettiin kyllä kamerasta kiinnitysnaru kypärään jos vaikka käy välillä kurkkimassa vedenalaista elämää jossain matalikossa ja saa kivikosketuksia...
Näin kun viime vkl.na kiinnitettiin yksi kamera kypärään. Eli ensin puhdistettiin kiinnityspinta ja siihen 2-puoleisella teipillä vaan kiinni. Varmistuksena laitettiin kyllä kamerasta kiinnitysnaru kypärään jos vaikka käy välillä kurkkimassa vedenalaista elämää jossain matalikossa ja saa kivikosketuksia...

Kyllä teippiviritykset hiukan arveluttaa, vaikka näyttäisi aika hyvin kestävän. Mutta kameran mukanahan tulee karkunaru ja kamerassa on kiinnityslenkki narulle. Itse virittelin narun toisen pään kypäräremmin ympäri.
Onko joku testannut (tarkoituksella tai vahingossa) kuinka hyvin itse kamera kestää vettä?
Onko joku testannut (tarkoituksella tai vahingossa) kuinka hyvin itse kamera kestää vettä?
Pääsin viime viikolla itse testailemaan GoPron käyttöä, ja kyllä se kaatevapintainen kiinnitysalusta kiinnittyy kypärään varsin tiukasti. Paina vain lujasti kiinni. Mutta kuten sanottu, varmistusnaru on hyvä olla, jos vaikka kova kontakti rikkoo muovikiinnityksen.
Hyvä ostos! Kiinnitys on todella pitävä, kannattaa putsata pinta hyvin ennen kiinnitystä. Ollaan joskus puukon kanssa revitty gopro-kiinnikkeitä irti eikä meinannut millään lähteä. Itsekkin pidän ohutta narua sillä kamera voi osua kovaa pohjaan taikka muuta vastaavaa. Kotelon kanssa kamera kestää hyvin vettä, eikä kameraa kannata käyttää ilman sitä.
Kiitokset vinkeistä! Kamera on ainakin toistaiseksi pysynyt hyvin tuolla teipillä kiinni kypärässä. Karkuremmin virittelin varmuudeksi. Yllättävän hyvän tuntuinen kamera, aika monipuolinen.
Ite olen porannut kypärän lipan läpi kameran jalustaruuvin ja GoPron oman kamerajalusta-kiinnikkeen. Kiinnitys kesti kyllä pohjakosketuksen Kultsjoånilla mutta kameran kotelo ei vaan halkesi. Vähän vettä sisään mutta huomasin sen heti ja irrotin akun. Uusi varaosa-kotelo ja kamera toimii edelleen.
Taas lumilautakypärästä kaareva tarrakiinnike lähti irti iskusta jäähän. Eli tarrakiinnike kannattaa aina varmistaa.
Taas lumilautakypärästä kaareva tarrakiinnike lähti irti iskusta jäähän. Eli tarrakiinnike kannattaa aina varmistaa.