Suosituksia kännykän kuivanapitoon?
Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville
Suosituksia kännykän kuivanapitoon?
Hommasin viime vkl:n kurssia silmällä pitäen kännykälle pussin, jotta voisin pitää puhelinta mukana koskella. Pussi oli malliltaan tällainen. Tokikin tuossa jo paketissa kerrottiin ettei se sovellu upottamiseen. Ja näinhän se oli, sisällä oli tippoja uimareissun jälkeen.
Olisiko suosituksia paremmasta? Sain kurssilla olleelta kaverilta lainaan Natura Vivasta heräteostoksena hankitun. Onko tämä top of the line vai suositellaanko jotain muuta? Tuo piti puhelimen kuivana, joten toimii siinä mielessä riittävän hyvin.
Vai pitäisikö suosiolla siirtyä veden pitävän puhelimen käyttöön? Varastoista taitaa löytyä vielä Nokian 6250. Tosin tuo ei kestä speksin mukaan upotusta kuin 1 min ajan 0,5 m syvyyteen.
Olisiko suosituksia paremmasta? Sain kurssilla olleelta kaverilta lainaan Natura Vivasta heräteostoksena hankitun. Onko tämä top of the line vai suositellaanko jotain muuta? Tuo piti puhelimen kuivana, joten toimii siinä mielessä riittävän hyvin.
Vai pitäisikö suosiolla siirtyä veden pitävän puhelimen käyttöön? Varastoista taitaa löytyä vielä Nokian 6250. Tosin tuo ei kestä speksin mukaan upotusta kuin 1 min ajan 0,5 m syvyyteen.
Re: Suosituksia kännykän kuivanapitoon?
Isosuinen kierrekorkillinen juomapullo. Itte oon tämän kesän kursseilla laittanut puhelimen LL:n paattien mukana tulevaan pulloon.
Pullot ovat ainakin vedenpitäviä, toki eivät liivien taskuun mahdu. Vanhoina hyvinä aikoina melontagurut sälyttivät tällaisissa tuotteita (en minä, mutta isot pojat ovat puhuneet), joiden aivan ehdottomasti tuli säilyä kuivina kaikissa oloissa: röökejä ja jointteja. (Tuolloin ei paljoo puhelimia koskilla kuljeteltu, ja liivien taskussakin lepäsi tyytyväisenä taskumatti.)
Pullot ovat ainakin vedenpitäviä, toki eivät liivien taskuun mahdu. Vanhoina hyvinä aikoina melontagurut sälyttivät tällaisissa tuotteita (en minä, mutta isot pojat ovat puhuneet), joiden aivan ehdottomasti tuli säilyä kuivina kaikissa oloissa: röökejä ja jointteja. (Tuolloin ei paljoo puhelimia koskilla kuljeteltu, ja liivien taskussakin lepäsi tyytyväisenä taskumatti.)
Mun LL tuli käytettynä, joten pullo on jäänyt matkan varrelle 
Hyvä idea kuitenkin, pitää ottaa tuollainenkin vaihtoehto mukaan suunnitelmiin.
Taskumatti kuulostaa myös hyvältä. Puhelimen siirtämisellä kajakin sisään vapautuisi liivin taskusta paikka taskumatille....

Hyvä idea kuitenkin, pitää ottaa tuollainenkin vaihtoehto mukaan suunnitelmiin.
Taskumatti kuulostaa myös hyvältä. Puhelimen siirtämisellä kajakin sisään vapautuisi liivin taskusta paikka taskumatille....
Mulla on tuo Overboardin pussi. Rehellisesti sanottuna en ole sitä koskikäytössä vielä kokeillut (joku alitajuntainen pelko puhelimen häviämisestä), mutta muissa vesiaktiviteeteissa on toiminut hyvin. Ehkä sekundääritoiminto, mutta kuvatkin onnistuvat pussin läpi melko hyvin.
Mulla oli pussi liivissä narulla kiinni ja taskussa vetoketjun takana. Puhelin on työnantajan, joten ei ollut kovin suurta pelkoa, eikä se siitä hävinnyt 

Meillä ollu Overboard pitää vettä ja löytyy NaturaVivalta http://www.melontakeskus.fi/kauppa/prod ... g.php?c=33
Tässäpä myös pieni videonpoikanen aiheesta https://vimeo.com/45448234 videolla käytössä toi mp3-soittimen suojapussi ja hyvin toimi
Tässäpä myös pieni videonpoikanen aiheesta https://vimeo.com/45448234 videolla käytössä toi mp3-soittimen suojapussi ja hyvin toimi

sivele puhelin liquisolella tai vastaavalla töhnällä ja anna kuivua ennen seuraavaa melontaa
Loistava idea. Voisin myös liimata ja ommella neopreenistä sopivan pussukan, kunhan vaan on oikeanlaiset ompeleet.
Tota, älä unohda sitä oikeanlaista neulaa.
Hyvä Toni! Se ois kuitenkin unohtunut.tonisp kirjoitti:Tota, älä unohda sitä oikeanlaista neulaa.