Antti johtaa uintikilpailua?

Koskimelonnan yleinen keskustelu

Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville

jussit

Re: Antti johtaa uintikilpailua?

Viesti Kirjoittaja jussit »

Itsellänikin tulee mielee useampi henkilö jolla olisi tänne tunnustettavaa!

Jussi
deejiiasse

Viesti Kirjoittaja deejiiasse »

Kaipa on myönnettävä, että eilen tuli uiskenneltua Ikaalisissa Vahonkoskella. Hyvin alkaneen laskun linja lopulta petti ja siitä ilo alkoi. Kosken pohja vei melan, sitten laskettiin hetki ilman melaa, välillä oikein päin, välillä väärin päin. Lopulta päädyin altaaseen ylösalasin. Yritin käsieskimoa, mutta epäonnistuin ja samalla putosin puolittain kyydistä ja päätin sitten potkia itseni pihalle. Sitten hetken matkaa lisähuutia kunnes vauhti lopulta tyssäs. Miellyttävä kokemus. :)
aml

Viesti Kirjoittaja aml »

Raportoidaampa tämä minunkin karu kohtaloni tänne.

Merimelojat oli hankkinut ässä kokosen rokkistaran, joten viimein seuralle saatiin paatti, joka oli sopiva tämmöselle meikäläiselle kitukasvuselle melojalle. Sillä sitten meloessa todellakin totesin, että siinä on paatti minun makuun. Setin lopuksi päätin vielä käydä pyöräyttään paattia Kinkkubingossa. Miten kävikään, siis kauheaa! Sähläyksen jälkeen, oltiin uima hommissa ja liukumassa kovaa vauhtia kohti tunkkihonttoon. Pikku paniikki alko iskeä, mutta ei sentään hontolle joutunut. Todella häpeällistä, uinti Pernoolla :lol: . Siitä onkin aika pitkä aika, kun viimeksi Pernoolla uintejä on tullu tehtyä.

Pikku rokkari näyttää olevan vähän luonteeltaan sellanen, että kun sillä tekee kiperässä paikassa eskimon, niin pitäs olla välittömästi iskukunossa, muuten kaadut samantien uudestaan.

Toisaalta tällä neljän hengen sunnuntai seudue, missä minäkin olin, oli muutekin aika uima intosia. Nejästä melojasta, kolme kokeneinta ui. :mrgreen:
Juho

Viesti Kirjoittaja Juho »

Mä uin kahdesti Trollilla. Ekalla kerralla sokkona honttoon, muutama hetki sivusurffissa ja uiden pois. Toisessa hölmöilin itseni ylösalaisin kesken luiskan laskun ja kun eskimon teossa tuli vähän vastoinkäymisiä niin uin kosken loppuun, tämä kokemus painui sekä mieleen, rystysiin että kajakin keulaan!

Oli siellä silti ihan kivaa.
Raisa

Viesti Kirjoittaja Raisa »

Vaikka uintitunnustuksia onkin tullut reippaasti, edelleen kaipailen yhtä.... :D
ONY

Viesti Kirjoittaja ONY »

Eilen oli keskusteluja, että uinnit tulee tunnustaa tällä sivulla ja minulta jäi keväällä tunnustamatta. Uin Vanhiksen lopussa tasasella tosin jokin heittoköysi autto vähän. Uinti mikä uinti.
Olen puhunut.
AnttiP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiP »

Facebookin Kohina -ryhmään AnttiP kirjoitti:Seuramme puheenjohtajaan on otettu yhteyttä vakavasta välinpitämättömyydestä johtuen. Vaikka asia koskeekin osittain melojia yli seurarajojen, on minun ikävä velvollisuus tuoda tämä asia esiin näin julkisesti. Toivottavasti asia tulee tällä huomautuksella kuntoon ja jatkossa asiat hoituisivat omalla painollaan.

Asia liittyy seuramme keskustelufoorumiin ja sinne kirjoitteluun. On siis ilmennyt asiattomuuksia, tai siis kirjoittamattomia asiattomuuksia, joihin kaivataan nyt korjausta.

Ketään nyt nimeltä mainitsematta, mutta kuvitellaan nyt vaikka tilanne että Anni, Ville ja Jonne olisivat uineet, toivottaisiin heiltä pikaisesti taidokasta lyriikkaa ao. linkin taakse ;)

t. PJ
p.s. Viesti sisältää sarkasmia, oheisen linkin takaa saattaa löytää ymmärrystä asiaan

Linkki tähän keskusteluun
On tullut myös kysymyksiä että kenen pitää uinneistaan raportoida.. Aloittelijoiden (1. -2. vuotta melovat) ei tähän tarvitse raportteja lähtökohtaisesti tehdä, mutta muut..

Raportointi olisi yleisen melontaturvallisuuden nimissä tehtävä mahdollisimman pikaisesti, mutta vähintään viikon kuluessa. Jos viikon määräajassa ei raporttia kuulu, olisi lajitovereiden syytä pitää huoli, että tämä tärkeä asia saadaan muiden melojien tietoisuuteen. Tällaisessa viivyttelytilanteessa melontakumppanit voisivat tehdä tämän raportoinnin "uhrin" puolesta sillä tavalla, ettei kyseinen henkilö jätä seuraavalla kerralla sitä itse tekemättä heti saman päivän aikana.

-AnttiP
p.s. Pitää koputtaa puuta tässä ettei vaan oma aukkari aukea tässä kylmien vesien aikaan..
jonne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jonne »

Hyvä uintivalvoja!

Lainaan tässä raportissa tunnettua mäkimiestä vapaasti:
"ehkä uin ehkä en, mitä väliä sen
kunhan vaan melontaliivit kantaa.
Kohti vettä rauhallisempaa ne mua kelluttaa
ja rauhan taas mieleeni antaa.

Ehkä ui, ehkä en mitä väliä sen?
kunhan vain liivit nää kantaa.
Älä minua soimaa vaan antaisit
voimaa, matkalla huomiseen."

- iso J
/Jonne
Jouni

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Ai tämä palsta ei olekaan vain vahingonilonsanoman levitykseen. Voin siis turvallisuusmielessä paljastaa erään kylänmiehen uinnin Vihdin Palojoen Palakoskessa. Paikkahan on kuuluisa uittavasta luonteestaan. Ja kannattaa huomioida, että kaikilla vedenkorkeuksilla se on kuitenkin matala ja pohjan kivet ovat osin terävää louhetta ja lisäksi piiloutuvat hyvin tummaan veteen. Tiedoksi vain uusille kokelaille, joku porukasta ui aina.
Anni

Viesti Kirjoittaja Anni »

Kyseessä olevan melontaseuran puheenjohtaja on ottanut minut piinaavasti silmätikukseen sosiaalisessa mediassa. Hän häiriköi jopa erään sovelluksen henkilökohtaisella seinälläni, vaatien yli seurarajojen vielä lisätoimia ahkeran talkoo-osallistumiseni lisäksi.

Käsittääkseni nämä vihjailut liittyvät juurikin noiden puutalkoiden aikoihin sattuneisiin tapahtumiin, jolloin melontaystäväni auttoivat minua etsimään Kymijokeen kadonnutta melaani.
Näin paikalla olleena voin kertoa tarkemmin tapahtumien kulusta: Väistellessäni Kinkkubingon alapuolisia kiviä kiepsahdin ympäri kadottaen välittömästi melani. En nähnyt muita mahdollisuuksia kuin rantautua joen keskivaiheilla sijaitsevalle kivikolle etsimään melaa, vain havaitakseni ahnaiden pyörteiden vieneen melan rautaisen otteeni lisäksi myös kivien kynsistä. Paikalle saapuneiden ystävien avulla astuin kuitenkin takaisin paattiin ja jatkoimme kohti alapuolista suvantoa AT:n valkoisia lapoja tähyillen, mistä se löytyikin.
AnttiP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiP »

Aukkopeittoja on auennut viime aikoina käsittääkseni sen verran että tarinoita odotellaan kuumeisesti..
JarkkoM

Viesti Kirjoittaja JarkkoM »

Mie luulen, että pari Kohinalaista odottaa näyttävää kaapista tuloa erätulilla ohjelman eräjoen eräuinti spesiaalissa...
MrHat

Viesti Kirjoittaja MrHat »

Koska laskutouhuissa olen perin kokematon, niin minun uintini Myllykoskessa ei itsessään ole tätä mainintaa merkittävämpi juttu. Sen sijaan ajattelin hyödyntää tilaisuuden ja käräyttää yhden uijntimaisterin, joka ei ole omaa touhuaan raportoinut.

Slovenian vahvistuksemme Matic otti ja ui Myllykoskella kisaa edeltävänä päivänä. Myllykoski on vaativa ja kuten kisa osoitti, uittaa myös perin kokeneita laskijoita, mutta kyllä tämä Maticin tapauksessa vaatii raportin.
Olin köyden kanssa puolivälissä Maticin laskun aikana ja suuntaamassa juuri alavirtaan, kun huomasin ZEDin sojottavan hetkellisesti pystyssä kisassakin uhreja vaatineessa hontossa.
Juostessani rantaa myöten avuksi sillan alapuolelle totesin miehen syystä tai toisesta hyljänneen paattinsa ja vaihtaneen lajin koskikelluntaan.
Maticin kunniaksi sanottakoon, että mies oli loppuun asti slalom-meloja. Ei tajunnut ollenkaan, mitä se sellainen uiminen on eikä oikein näyttänyt hahmottavan, miten koskessa tulisi käyttäytyä ilman kajakkia. En saanut kontaktia ja mies pääsi köyden kantaman ulkopuolelle alavirtaan. Sinne se jumi alavirtaan pikkusaarekkeeseen ja venäläisten melojien avustuksella sai paatin tyhjäksi.

Koska mies ei kehotuksista huolimatta itse kertonut tarinaansa, niin ketjun periaatteiden mukaisesti lisätään aivan varmana faktana näin sivustakatsojan silmin, että kaatuessaan kiljui kuin pikkutyttö ja uidessaan tärisi kauhusta ja naama oli ihan valkoinen.
Älä laita akvarioon kiehuvaa vettä.
Joisop

Viesti Kirjoittaja Joisop »

Tasapuolisuuden vuoksi kerrottakoon viidakkorummun sanomaa: Eräs pääkaupunkiseuran poolojoukkue osallistui loppusyksystä erääseen kansainväliseen turnaukseen ja vaikka virtaavaa vettä ei ollut lähimaillakaan, niin silti juuri se kokenein koskimeloja päätti pinnan alapuoliset näkymät nähtyään vaihtaa lajin uimiseen. Eipä siinä mitään, onhan se vesipallokin hieno laji. :mrgreen:
tuoma5

Viesti Kirjoittaja tuoma5 »

Melontakauteni alkoi tiistai-iltana hienossa säässä ja hyvässä seurassa. Setin ehtoopuolella jäin Jyrin kanssa surffailemaan 5. aaltoa muiden suunnatessa Kontille. Erään surffiyrityksen tiimellyksessä olin jälleen köli kohti sinistä taivasta. Vääntelin eskimoa vuorotellen oikeelta ja vasemmalta, haukkailin välillä lisähappea ja nautin virran pyörityksestä. Ehkä seitsemännen yritelmän jälkeen mietiskelin, etten ole uinut moneen vuoteen ja nyt siihen tarjoutuisi oiva mahdollisuus. Käytin tilanteen hyväkseni. Virkistävää, suosittelen lämpimästi. Vähän tyhjälle katsomolle tää show tuli esiteltyä. Ensi kerralla (ei Norjassa) valitsen näytökselle paremman hetken. Kiitos Jyrille onkimiehen roolista.

Tuomas R
Vastaa Viestiin